عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات و کمیته برونگرائی استان برگزار شد

به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان؛

دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات و کمیته برونگرائی استان برگزار شد

 دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات و کمیته برونگرائی و جذب سرمایه گذاری خارجی به ریاست محمود ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان برگزار شد. 

 ربیعی در این جلسه بر گسترش روابط تجاری از مسیر اینچه برون با استفاده از راه آهن بین المللی تاکید کرد و گفت: دستگاههای دولتی و بخشهای خصوصی ملزم  به انجام هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر  در این زمینه هستند.

در ادامه آقای مهندس بسنجیده مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی با اشاره به وضعیت صادرات در سالهای گذشته، بر استفاده مطلوب از بسته حمایتی و فعال کردن مسیر ترانزیتی شمال-جنوب تاکید کرد.

در این جلسه وضعیت صادرات شش ماهه استان، اعزام و پذیرش هیاتها، بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی در جهت اجرای برنامه های راهبردی کمیته برونگرائی اقتصاد مقاومتی ،پیگیری مصوبات جلسات سال 95 و نیز تولید و صادرات محصولات دخانی بحث و بررسی گردید.

لازم به ذکر است، طی اعزام هیات تجاری و سرمایه گذاری کشور با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی استان در معیت رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، سرای تجاری کشورمان در آستاراخان روسیه در تاریخ 2/8/96 برابر با 24 اکتبر 2017 میلادی افتتاح گردید.

در خصوص بسته حمایتی نیز موارد و کمکهای خوبی در جهت توسعه صادرات غیر نفتی از جمله پرداخت تسهیلات و نیز پرداخت یارانه به صادرکنندگان و مشوقهای صادراتی و نمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

 

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .