عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح آموزشی ارتقای مهارت و آگاهی دختران عشایر در گرگان

به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان :

اجرای طرح آموزشی ارتقای مهارت و آگاهی دختران عشایر در گرگان

اجرای طرح آموزشی ارتقای مهارت و آگاهی دختران عشایر در گرگان

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان خبر داد در اولین نشست با امور عشایری و جمعیت هلال احمر استان و دفتر امور روستایی استانداری مقدمات تدوین پودمان آموزشی دختران عشایر انجام شد.

کلثوم غفاری توران تصریح کرد : با توجه به محرومیت جامعه عشایری و به ویژه زنان و دختران عشایر خلاء آموزش های خاص آنان به چشم می خورد.

وی افزود : زنان عشایر از زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند وعلاوه بر رسیدگی به امور کودکان و تغذیه خانواده، همه امورمربوط به نگهداری دام و استحصال مواد لبنی و الیاف و غیره نیز به عهده زنان است و ازین رو متاسفانه همه جوامع، میانگین عمر زنان عشایر 5تا10 سال کمتر از مردان عشایر می باشد.

دکتر غفاری افزود: دختران عشایر اغلب از پسران تحصیلات کمتری دارند به نحوی که اکثر دختران تنها تا مقطع ششم ابتدایی به تحصیلات خود ادامه می دهند.

وی ابراز نگرانی کرد فقدان آموزش های لازم حتی میزان آسیب های وارده به این قشر زحمتکش و قانع جامعه را افزایش داده چراکه مسئله خودکشی که تا کنون میان عشایر وجود نداشت امروزه در بین زنان عشایر به چشم می خورد.

دکتر غفاری بیان داشت : با توجه به خلاء آموزشی موجود بین دختران عشایر مقرر گردیده طی تفاهم نامه ای با امور عشایری و هلال احمر و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سرفصل های مورد نیاز این قشر احصاء و تک پودمان های آموزشی ویژه دختران عشایر تدوین گردد.

وی ابراز امیدواری کرد با انتخاب دختران تحصیلکرده تا مقطع دیپلم از هر طایفه ای و ارائه آموزش های فشرده به صورت شبانه روزی به آنان، می توان از این دختران توانمند به عنوان تسهیلگران عشایری جهت بسط و گسترش آگاهی و مهارت های زنان و دختران عشایر استفاده کرد.

در پایان مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اعلام کرد در فاز اول آموزش دختران عشایر مصوب گردید با ارائه جعبه های کمک های اولیه از سوی هلال احمر به زنان داوطلب جامعه عشایری کارگاه آموزش کمک های اولیه، در محل اقامت آنان برگزار گردد.


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 622
  • کد خبر : 39602