عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارتقای درجه شهرداری سرخنکلاته از سوی وزارت کشور ابلاغ شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری :

ارتقای درجه شهرداری سرخنکلاته از سوی وزارت کشور ابلاغ شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری از ارتقای درجه یکی دیگر از شهرداریهای تابعه استان خبر داد و گفت: شهرداری سرخنکلاته با دو درجه ترفیع از درجه یک به درجه سه ارتقا پیدا کرد.

عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: وزارت کشور در نامه‌ای با ارتقای درجه شهرداری سرخنکلاته موافقت کرد و بر این اساس شهرداری سرخنکلاته با دو درجه ارتقاء از درجه یک به سه ارتقا یافت که این امر از سوی وزارت کشور و با بررسی های کارشناسی انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها با بیان اینکه این ارتقا به استانداری گلستان و شهرداری سرخنکلاته رسماً ابلاغ شده است، افزود: این ارتقاء درجه توسط وزیر کشور ابلاغ شده که با همراهی و همکاری معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار و این دفتر و همچنین حمایت پیگیری مجموعه شهرداری و حمایت شورای محترم اسلامی شهر انجام گرفت.

وی بیان داشت: در این نامه که به امضای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رسید ذکر شده است: بنابر بررسی های به عمل آمده و مستند به ضوابط تعیین شده از طرف سازمان امور اداری و استخدامی کشور از پنج مهر ماه 93 ارتقای آن شهرداری مورد تصویب قرار گرفت تا ملاک عمل قانونی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گفت : در حال حاضر استان گلستان دارای 29 شهر است که شهرهای تاتارعلیا - مزرعه - سنگدوین - جلین - فراغی درجه یک ،فاضل آباد درجه دو ، نوده خاندوز - انبارالوم - نگین شهر - سیمین شهر - اینچه برون – سرخنکلاته درجه سه ، دلند درجه چهار ، نوکنده - خان ببین - مراوه تپه درجه پنج ، آق قلا - بندرگز - رامیان - گالیکش - گمیش تپه درجه شش ، آزادشهر - بندرترکمن - کردکوی - کلاله - مینودشت درجه هفت ، علی آباد کتول درجه هشت ، گنبد کاووس درجه نه و گرگان دارای درجه ده هستند و ضمنا ارتقای درجه شهرداریهای گرگان از 10 به 11 و فاضل اباد از 2 به 5 وکلاله از 7 به 8 نیز در حال پیگیری است.

چراغعلی گفت: رتبه ودرجه بندی شهرداریها با فاکتورهایی مانند تخصیص برخی اعتبارات ملی و استانی ، تاثیر در توسعه شهرستان ( مرکزیت استان ) بعنوان یک شاخص، قدرت مانور بیشتر شهرداری در صدور مجوزات ساختمانی وفروش تراکم، بهبود وارتقاء چارت سازمانی و افزایش سرانه خدماتی، توسعه سازمانهای مستقل در شهرداری همچون حمل ونقل و... سنجیده می شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همچنین با ابراز خرسندی از موافقت وزارت کشور این تحول را مبنای تغییرات مثبت بعدی ارزیابی کرد و بیان داشت: هر چه درجه شهرداری یک شهر بالاتر باشد از بودجه‌ی بیشتری برخوردار خواهد بود و امکان اجرای طرح های عمرانی فراهم تر خواهد شد و امیدواریم این اتفاق مبارک منجر به پیشرفت و توسعه شهری بیشتر شهر سرخنکلاته شود.

چراغعلی همچنین درخصوص ملاک های ارتقا درجه شهرداری ها گفت: شاخص های مهمی چون افزایش آمارجمعیت، بیلان و تفریغ بودجه، ، حسابرسی سه سال آخر ، ارتقاء افزایش بودجه ، موقعیت جغرافیایی و نیز اهمیت سیاسی و اجتماعی شهرها جزو مهم ترین مسایل مرتبط با درجه بندی شهرداری هاست که در هر دوره پنج ساله مورد ارزیابی واقع می شوند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در ادامه اظهار امیدواری کرد: زمینه های مساعد برای خدمت رسانی و عمران شهری و سازندگی بیشتر با برخورداری از بودجه های ملی بیشتر در شهر سرخنکلاته فراهم شود.

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 2248
  • کد خبر : 4064