عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تحقق ۷۱ درصدی از سهمیه اشتغال شهرستان کردکوی در سامانه رصد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری;

تحقق ۷۱ درصدی از سهمیه اشتغال شهرستان کردکوی در سامانه رصد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان کردکوی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین موضوع اقتصادی و اجتماعی کشور ایجاد اشتغال است, گفت: برابر آمار دریافتی، شهرستان کردکوی با تحقق ۷۱% از سهمیه تعیین شده در سامانه رصد, بالاتر از میانگین تحقق سهمیه استان که ۶۸% است، می باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی؛ محمود ربیعی سهمیه تحقق یافته استانی اشتغال را بیش از ۱۳ هزار شغل عنوان کرد و اظهار داشت: سهمیه اشتغال استان ۱۹۴۰۰ نفر بوده که در برش های شهرستانی، بخشی و سازمانی تعریف شده است .
وی ضمن قدردانی از تلاشهای بعمل آمده در شهرستان گفت: برای کاهش نرخ بیکاری در استان نیازمند اشتغالزایی بیش از آنچه که بعنوان سهمیه در نظر گرفته شده، می باشیم.
ربیعی افزود: مجموع اعتبارات اشتغالزایی استان در بخش های مختلف در سال جاری حدود ۸۰۰میلیارد تومان است که تاکنون ۸۰% ان (۱۵۶۰ملیارد تومان) تخصیص و به بانکهای سطح استان ابلاغ شد.
معاون استاندار در بخش دیگری از سخنانش گفت: توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری های اشتغالزایی اولویت اول امروز تا ده سال آینده کشور ایران است.
معاون اقتصادی استاندار با اشاره به ضرورت ایجاد تعامل و همکاری بیشتر و بهتر بانکها با کارگروه اشتغال و متقاضیان دریافت تسهیلات گفت: در سند چشم انداز قانون برنامه ششم توسعه کشور دستیابی به بیکاری کمتر از ۸/۶در دستور کار است, در حالیکه نرخ بیکاری کشور ۱۲/۶ درصد و نرخ استان ۱۲/۷% می باشد . و تحقق این امر مستلزم هماهنگی و تلاش مستمر است.
وی آهنگ واگذاری تسهیلات اشتغالزایی به طرحهای دارای توجیه فنی _ اقتصادی در سطح استان را مطلوب ارزیابی کرد و در پایان اظهار امیدواری کرد؛ تا پایان سال مالی بتوانیم به اهداف از پیش تهیه شده دست یابیم.
گفتنی است؛ در آغاز این جلسه رهبری معاون اداره کل تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی نیز گزارشی از سیاستها و برنامه های کارگروه اشتعالزایی استان و نحوه واگذاری تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه, تسهیلات توسعه روستایی و سایر ظرفیت های تسهیلاتی توضیحاتی ارائه و به سوالات مطرح شده برخی از اعضای کارگروه شهرستان پاسخ گفتند.
ضمنا در این جلسه فرماندار و اعضای کارگروه اشتغال شهرستان نیز گزارش از روند کار، اشتغال شهرستان و مسایل موجود ارایه کردند.

 

 

تحقق ۷۱ درصدی از سهمیه اشتغال شهرستان کردکوی در سامانه رصد

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 653
  • کد خبر : 40846