عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین نشست منطقه ای رؤسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته استان های شمالی کشور

با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد:

سومین نشست منطقه ای رؤسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته استان های شمالی کشور

سومین نشست منطقه ای رؤسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته استان های شمالی کشور

سومین نشست منطقه ای رؤسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته استان های شمالی کشور(قزوین،گیلان،مازندران،سمنان و گلستان) در سازمان تبلیغات اسلامی استان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.
غفاری در این نشست ضمن خیر مقدم به بانوان فرهیخته استانهای شمالی کشور تصریح کرد: همانگونه که در فرهنگ قرآنی آمده مردان و زنان باایمان، ولیّ یکدیگرند؛ امر به معروف، و نهی از منکر می‌کنندبه عبارتی زنان و مردان برای اصلاح امور جامعه به یک میزان مسولیت دارند؛ و بر همین اساس می‌توانند بر یکدیگر ولایت داشته باشند. و همین وظیفه و احساس مسوولیت مقابله با آسیب های اجتماعی است که امروز زنان فرهیخته را گرد هم آورده است.

کلثوم غفاری توران در ادامه در تبیین وظایف اجتماعی زنان عنوان کرد: بانوان علاوه بر وظایف خانوادگی ، یک عضو مؤثر جامعه هستند و باید همواره در تلاش باشند در مسیر مبارزه با دشمنی که لحظه ای از وارد آوردن آسیب های گوناگون به مردم این کشور بازنمی ایستد ؛ مجهز به علوم روز وآگاه به راه های نفوذ دشمن باشند که بتوانند با سلطه گری و سلطه جویی مستکبرین مقابله کنند و حضور مثمر ثمری در جامعه داشته باشند.

وی افزود:در مقوله آسیب های اجتماعی پیش از این رویکرد مواجهه با آسیب دیدگان یا تهدید محور بود یا قربانی محور و یاشهروند محور، لیکن پس از بیانات مقام معظم رهبری و سیاست ایشان که ما باید آسیب دیدگان را عائله خود بدانیم؛ رویکرد ما عائله محوری است . باید توجه داشت که در این رویکرد دیدگاه انسان از لحاظ وجدانی و انسانی به طرزویژه ای متفاوت می شود و از این روست که ما با همین دیدگاه وبا احساس مسئولیت بیشتری برای عزیزان آسیب دیده تلاش می کنیم.

در پایان مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری از حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای ولی نژاد و نگاه حمایتی ایشان ازحوزه بانوان و خانواده تقدیر و تشکر نمود.

سومین نشست منطقه ای رؤسا و دبیران جمعیت بانوان فرهیخته استان های شمالی کشور


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 637
  • کد خبر : 41591