عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری دوره آموزشی آمادگی در برابر بلایای طبیعی برای بانوان شاغل استانداری

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی آمادگی در برابر بلایای طبیعی برای بانوان شاغل استانداری

برگزاری دوره آموزشی آمادگی در برابر بلایای طبیعی برای بانوان شاغل استانداری

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دوره آموزشی آمادگی در برابر بلایای طبیعی برای بانوان شاغل استانداری و فرمانداری‎های تابعه استان برگزار می‎شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان، صادق‎علی مقدم در گفت‎وگویی خبری در گرگان اظهار کرد: این برنامه آموزشی از فردا سه‎‎شنبه 25 آذرماه، برای بیش از 170 تن از بانوان شاغل و با هدف افزایش آمادگی این بخش از جامعه در برابر حوادث طبیعی شروع به کار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این دوره هشت ساعته در قالب چهار ساعت تئوری به بیان مباحثی در زمینه آشنایی مخاطبان با مفاهیم مدیریت بحران، حمایت روحی و روانی بانوان و کودکان و آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی خواهند پرداخت.

مقدم ادامه داد: در چهار ساعت عملی این دوره نیز شرکت‎کنندگان با موضوع «بازتوانی جسمی و امداد و نجات» به شکل کارگاهی و عملی آشنا می‎شوند.  

 

توانمندسازی زنان از تلفات انسانی در حوادث می‎کاهد

وی با تاکید بر اهمیت آموزش بانوان در مواجهه با پدیده‎های طبیعی اذعان کرد: به کارگيري توانمندسازي زنان در برنامه‎ريزي و پاسخگويي در شرايط اضطراري از الزاماتي است که مي تواند آمار مرگ و مير زنان و کودکان و درصد آسيب‎پذيري این قشر را در بلاياي طبيعي به شکل جدي کاهش دهد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: تجربه‎های علمی نشان داده، زنان آمادگي درک خطر بيشتري نسبت به مردان داشته و در عين حال آمادگي مشارکت در فعاليت‎هاي امداد اضطراري را همانند و پاياپاي مردان داشته‎اند که این موضوع اهمیت توانمندسازی این قشر را دوچندان می‎سازد.

مقدم ادامه داد: تجربه زلزله‎هایی چون منجیل و رودبار در کشور نشان داد، اکثر خانواده‎هايي که در آن زن خانواده زنده مانده بود، ضمن اداره خوب زندگی، امور کودکان حادثه‎دیده نظم و ترتيب يافته بود و زندگی در خانه‎هاي موقت نیز روال عادي پيدا کرده بود.

 

آموزش بهترین مسیر برای توانمندسازی بانوان است

وی یادآور شد: آموزش بهترین مسیر برای توانمندسازی زنان جامعه برای رویارویی آنان با حوادث و بلایای طبیعی است.

مقدم با تاکید بر آسیب‎پذیری زنان در حوادث طبیعی بیان کرد: زنان در زمره يکي از گروه هاي آسيب پذير جامعه محسوب مي‎شوند و تحقيقات و تجارب گذشته نیز نشان داده، تعداد زناني که همواره جان خود را در سوانح طبيعي از دست مي‎دهند به نسبت مردان بسيار بيشتر هستند.

وی تاکید کرد: این موضوع وظیفه ما را سنگین‎تر می‎کند و باید با تدابیر مناسب ضمن توانمندسازی و ایمن‎سازی زنان، از ظرفیت حضور آنان به عنوان فردی تاثیرگذار و آرامش‎بخش در کانون خانواده برای برخورد منطقی با حوادث بهره برد.

دوره آموزشی بانوان شاغل در استانداری و فرمانداری‎های تابعه استان گلستان، با عنوان «آمادگی در برابر بلایای طبیعی و انسان‎ساخت» مبتنی بر نیاز محلی به مدت چهار روز و در قالب دو گروه 75 نفره طی روزهای 25 و 26 آذرماه و 6 و 7 دی ماه با همکاری اداره کل مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر استان، و اداره کل اداری، مالی استانداری گلستان در محل اداره کل مدیریت بحران گلستان برگزار می‎شود.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 920
  • کد خبر : 4233