عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشارکت و جذب سرمایه گذار شاهراه توسعه شهری است

چراغعلی:

مشارکت و جذب سرمایه گذار شاهراه توسعه شهری است

مشارکت و جذب سرمایه گذار شاهراه توسعه شهری است

 مدیر کل شهری و شورای استانداری گلستان گفت: مشارکت و جذب سرمایه گذار شاهراه توسعه شهری است.

عبدالرضا چراغعلي بعد از ظهر سه شنبه در نشست صمیمی با شهرداران استان، با بیان اینکه در شرایط فعلی هیچ راهی جز مشارکت و جذب سرمایه گذار برای توسعه شهری وجود ندارد، گفت: تنگ نظری برای جذب سرمایه گذار آفتی است که شهرداری های استان به آن مبتلا شده اند درحالی که مشارکت و جذب سرمایه گذار شاهراه توسعه شهری است.

 وی افزود: تنگ نظری برخی افراد برای حضور بخش خصوصی در پروژه ها که به تبع آن باعث رونق و سودآوری برای سرمایه گذار می شود، باعث شده تا شهرداری ها به زوال بروند.

 وی ادامه داد: سنگ اندازی در روند کار بخش خصوصی سبب عدم رغبت سرمایه گذار برای مشارکت در پروژه های شهری و انزاوی شهرداری خواهد شد؛ در صورت عدم مشارکت بخش خصوصی در پروژه ها تنها شهرداری ها متضرر می شوند نه بخش خصوصی.

 وی اعتبار شهرداری ها را برای مشارکت سرمایه گذار کمرنگ شده و یا از دست رفته دانست و اظهار کرد: برای رفع این مشکل باید پول شماری و تنگ نظری در راستای مشارکت سرمایه گذار بر روی پروژه های شهری را به کناری بگذاریم.

 

شهرداری ها به دنبال درآمدی پایدار باشند 

 وی از وابستگی شهرداری ها به تخصیص اعتبار از سوی وزارت کشور و یا صدور پروانه ها انتقاد کرد و گفت: نیاز است شهرداری ها به دنبال درآمدی پایدار باشند.

 این مسئول گلستانی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در خصوص مسائل شهری ابراز خرسندی کرد، افزود: اختصاص تعدادی "ست" امداد و نجات که هرکدام یکصد میلیون تومان هزینه دارد به شهرداری های استان از جمله امکاناتی بود که در این سفر قرار شد به استان اختصاص داده شود.

 به گفته وی اختصاص ماشین آلات حمل زباله، خودرو آتش نشانی، تعدادی اتوبوس درون شهری و کمک هزینه برای راه اندازی سایت پس ماند در استان از دیگر امکاناتی شهری بود که قرار شد در اختیار گلستان قرار بگیرد.

 مدیر کل شهری و شورای استانداری گلستان از تشکیل بانک اطلاعاتی شهرداران استان در این دفتر خبر داد و گفت: برای تکمیل و جامع شدن اطلاعات اقدام به جمع آوری سابقه کاری شهرداران و معاونین آنها و افرادی که تحصیلات عالی در این زمینه دارند، کرده ایم تا نیروهای مستعد و توانمند شناسایی شده و به کار گرفته شوند.

 وی از عدم اطلاع رسانی شهرداری ها استان در خصوص عقب افتادگی حسابرسی آنها اظهار نارضایتی کرد و افزود: دفتر اداره کل شهری و شورای استانداری از حسابرسی سال 91 شهرداری آزاد شهر، بندرترکمن، انبارالعلوم، خان ببین، کردکوی، مراوه تپه بی اطلاع است.

 چراغعلی با بیان این نکته که شهرداری جلین حسابرسی سال 89، 90، 91 خود را ارائه نکرده، گفت: این دفتر از حساب رسی سال 90 و 91 شهرداری رامیان، نوکنده و مینودشت نیز بی اطلاع است و تاکنون به دفتر اداره کل شهری و شورای استانداری موردی از این شهرداری ها اعلام نشده است.

 این مسئول گلستانی با تاکید براینکه تمام تلاش ما تاکنون بر این بوده تا تعاملات و اتصالات منطقی تری را در مقایسه با گذشته بین شهرداری و این دفتر ایجاد کنیم، گفت: تاحدودی در این امر مهم موفق بودیم و امیدواریم بیش از پیش این رابطه قوی تر شود.

 وی از زحمات شهرداری گرگان به دلیل بهره برداری از روگذر شهید قندهاری و احداث تقاطع غیر هم سطح در میدان معلم قدردانی کرد و افزود: خوب توجه کردن به پروژه ها و ارزان تمام کردن آنها از نیازهای ضروری ما به شمار می رود که امیدواریم امور عمرانی شهرداری ها به آن توجه داشته باشند.

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 907
  • کد خبر : 4246