عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست منطقه ای امور بانوان شهرستانهای شرق استان در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد


نشست منطقه ای امور بانوان شهرستانهای شرق استان در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

نشست منطقه ای امور بانوان شهرستانهای شرق استان در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد

 نشست منطقه ای مشاورین و کارشناسان امور بانوان شهرستانهای شرق استان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و به میزبانی فرمانداری گنبد کاووس برگزار شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، هدف از برگزاری این نشست را تبادل تجربه و همگرایی در اجرای برنا مه های حوزه زنان و خانواده عنوان کرد و گفت: با شنیدن صدای زنان راه گریز از مشکلات را خواهیم یافت.

فائزه عبداللهی مد نظرفعالیتهای دفاتر بانوان وخانواده نبایدفقط زنان شاغل باشد بلکه با عنایت به اینکه بخش عظیمی ازجمعیت جامعه مارا زنان تشکیل می دهند باید دربحث زنان وخانواده به همه اقشار زنان توجه شودو از ظرفیت های مختلف بخش خصوصی برای فعال کردن آنان نیز بهره مند شد.

وی با بیان اینکه برای فعال کردن زنان جامعه در بخش های مختلف نیازمند یک برنامه ریزی منسجم هستیم گفت : برقراري ارتباط مستمر با وزارتخانه ها، سازمان هاو نهادهاي ذيربط در امور بانوان و ابلاغ سياست هاي كلي نظام و خط مشي فعاليت ها و بخشنامه ها و دستورالعمل هاي وزارتي و مصوبات ساير مراجع ذيصلاح درحوزه ي زنان باید مورد توجه قرار گیرد .

عبداللهی همچنین به برخی از مشکلات اجتماعی بانوان در جامعه نیز اشاره کرد وافزود: امور بانوان فرمانداری های می تواند با تشکیل گروه های کاری مختلف ذیل کارگروه زنان و خانواده ، با همکاری مراکز مختلف علمی ، دولتی و غیر دولتی راهکارهای مناسبی را برای حل مشکلات بانوان جامعه ارائه نماید.

وی تاکید کرد : با برنامه ریزی مناسب می توانیم زنان جامعه را در بخش های اجتماعی ، اقتصادی , فرهنگی, ورزشی و ...نیز فعال نماییم .

 وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای بانوان باید بر اساس امکانات و توانمندی های موجود درهر منطقه صورت گیرد، افزود: زنان استان از توانمندی های بالایی در بخش تولید, زراعی , دامی , صنایع تبدیلی صنایع دستی برخوردار هستند .

با این نگاه که47% از جامعه زنان ساکن روستاها هستند باید برای حوزه زن و خانواده سیاستگذاری و برنامه ریزی شودودر همه روستاهای استان رابط زن روستایی داشته باشیم.

امید است با استفاده از پتانسیل شهرستان ها بتوانیم از ظرفیتهای موجود مانندسمن ها , تشکل های دینی ,هیئت ها ی ورزشی و ...در خصوص آموزش مهارت زندگی و فرزند پروری باهمکاری مشاورین و کارشناسان دفاتر بانوان بهره مند شویم .

در این جلسه همچنین مسایل و مشکلات زنان جامعه اعم از شهری و روستایی با ارائه نقطه نظرات اعضای شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1283
  • کد خبر : 4296