عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زنان عشایر با تکیه بر توان و خلاقیت خود می توانند تحولی بزرگ در عرصه کارآفرینی عشایر ایجاد کنند

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان

زنان عشایر با تکیه بر توان و خلاقیت خود می توانند تحولی بزرگ در عرصه کارآفرینی عشایر ایجاد کنند

زنان عشایر با تکیه بر توان و خلاقیت خود می توانند تحولی بزرگ در عرصه کارآفرینی عشایر ایجاد کنند

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در بازدید از روستای عشایر نشین حاجی قوشان و محل سکونت عشایر از توابع شهرستان گنبد کاووس از نزدیک در جریان فعالیت های صندوق خرد عشایر آن منطقه قرار گرفت.

 

کلثوم غفاری توران ضمن دیدار با بانوان عضو صندوق خرد عشایری حاجی قوشان، به رصد توانمندی های و چالش های پیش روی آنان پرداخت.

سمیه مختوم مدیر عامل صندوق زنان عشایر حاجی قوشان ضمن تشریح فعالیت های زنان گفت: این صندوق از سال 94 با 30 نفر عضو تأسیس و اکنون به 50 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به کلاس های آموزشی مختلفی که تاکنون در منطقه برگزار شده است از جمله چرم دوزی،دوخت لباس های سنتی و پرورش قارچ و غیره ،مشکل اصلی بانوان را نداشتن بازار فروش عنوان کرد.

غفاری ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده به نیاز بیشتر برای ارائه آموزش های مورد نیاز زنان عشایر اشاره کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی و تجارت الکترونیک جهت فروش و جذب گردشگر ظرفیت خوبی است که باید زیر ساخت های آن تأمین گردد.

وی تأکید کرد: زنان عشایر با تکیه بر توان و خلاقیت خود می توانند تحولی بزرگ در عرصه کارآفرینی عشایر ایجاد کنند.

غفاری ضمن مشاهده تولیدات بومی زنان عشایر تصریح کرد باید علاوه بر حفظ سنت و فرهنگ بومی ذائقه مشتری و قدرت خرید مردم را در نظر گرفت.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در پایان با ابراز امیدواری از تلاش و پویایی زنان عشایر گفت: بخش زیادی ازتوسعه هر کشور و جامعه ای در حاشیه ها و از فکر مردم نشأت می گیرد و نکته حائز اهمیت این است که کشورهای در حال توسعه با همت و کمک عامه مردم به توانمندی رسیده اند.

گفتنی است دکتر غفاری به اتفاق هیئت همراه ، مدیر عامل و اعضای صندوق خرد عشایری زنان حاجی قوشان از 4 منطقه ی قشلاقی سکونت عشایربازدید کرد و از نزدیک ضمن گفتگو با زنان عشایر در جریان نحوه زندگی و فعالیت های ایشان از جمله تولید محصولات مختلف دامی قرار گرفت.

 

 

زنان عشایر با تکیه بر توان و خلاقیت خود می توانند تحولی بزرگ در عرصه کارآفرینی عشایر ایجاد کنند


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1791
  • کد خبر : 44345