عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش ها باید بومی سازی شود و متناسب با نیازهای مردم منطقه تدوین گردد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان

آموزش ها باید بومی سازی شود و متناسب با نیازهای مردم منطقه تدوین گردد

آموزش ها باید بومی سازی شود و متناسب با نیازهای مردم منطقه تدوین گردد

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در جلسه گروه کاری آموزش با موضوع آموزش و توانمند سازی دختران عشایرکه در دفتر مدیرکل امور عشایر استان برگزار گردید تصریح کرد: آموزش ها باید بومی سازی شود و متناسب با نیازهای مردم منطقه تدوین گردد.

کلثوم غفاری توران غفاری از پیگیری مسئله آموزش دختران عشایر تا رفع موانع موجود و حصول نتیجه خبر داد.

وی با ابراز تأسف از خودکشی های اخیر در شرق استان گفت: اغلب زنانی که خودکشی می کنند با مشکل بی سوادی و نداشتن مهارت های لازم ارتباط میان فردی و تاب آوری مواجه هستند.

غفاری ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده اداره کل عشایر در خصوص آموزش های مورد نیاز زنان عشایر، اذعان کرد: با توجه به فضای فرهنگی و بافت جمعیتی عشایر و دسترسی صعب العبور به مناطق سکونتی عشایر، کار و تلاش بیشتری نیاز است تا به اهداف توسعه در آن مناطق برسیم.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش صحیح و آکادمیک به دختران عشایر در قالب طرح آموزش پودمانی توانمندسازی دختران عشایر ، بیان کرد پس از اجرای این طرح دخترانی با آگاهی و مهارت به عنوان تسهیلگر به جوامع محلی خود باز می گردند که می توانند برای خود ، خانواده و جامعه خویش مفید باشند.

دکتر علیپوری مدیر کل امور عشایر استان با تشریح صندوق های خرد زنان عشایر اهداف و فعالیت های آنان از وجود 13 صندوق خرد عشایری زنان خبر داد.

وی با بیان اینکه 95 درصد درآمد عشایر از دام و دامپروری است. مشکل عمده عشایر را نبود بازار فروش محصولات مختلف آنان عنوان کرد.

مدیرکل امور عشایر با اشاره به چالش های فرهنگی عشایر و مرسوم نبودن خروج دختران از محل سکونت خود ، آموزش متمرکز آنان در محلی دور از زندگیشان را نیازمند فرهنگسازی بیشتر دانست.

در پایان غفاری مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تأکید کرد: تأمین اعتبار برای آموزش ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری مطمئنی بر نیروهای انسانی است . وی ضمن ابراز امیدواری از پیش رو داشتن آینده ای روشن از برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در محل سکونت عشایر در زمینه های بهداشت زنان ، سلامت روان و مهارت های زندگی و همچنین دوره های آموزشی پودمانی با همکاری مرکز آموزشی علمی کاربردی هلال احمر در سال جاری خبر داد.


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 496
  • کد خبر : 44346