عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حل مشکل بلاتکلیف ماندن وضعیت مرکز جامع سلامت رضا آباد فندرسک به دلیل ناهماهنگی های بین دستگاهی مهم ترین خواسته مردم منطقه از استانداری گلستان است


حل مشکل بلاتکلیف ماندن وضعیت مرکز جامع سلامت رضا آباد فندرسک به دلیل ناهماهنگی های بین دستگاهی مهم ترین خواسته مردم منطقه از استانداری گلستان است

در جلسه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب بر مقابله با آسیب های اجتماعی، تاکید کرد: در مسائل امنیتی، اجتماعی و فرهنگی همه ما مسئولیت داریم.

 

عبدالرضا چراغعلی با بیان این که متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم، گفت: طلاق، اعتیاد و فضای مجازی افسارگسیخته همه خانواده ها را تهدید می کند و همه باید برای حل موضوعات فرهنگی و اجتماعی تلاش کنیم.

وی با اشاره به این که مطابق آمار موجود در استان، طول عمر مفید در این سه روستا کاهش یافته و آمار تصادفات افزایش داشته است،افزود:همچنین تعداد بیماران خاص این سه روستا نسبت به سایر نقاط استان بالاتر است و دهیاران و بخشدار تکلیف اداری دارند این موضوعات را رصد کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با تاکید بر این که باید نیازهای روستاها احصاء و اولویت بندی شود، قول داد: مشکلات موجود در این سه روستا به حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گلستان گزارش شده و از طریق مدیران کل پیگیر حل مشکلات منطقه خواهیم بود.

وی همچنین با یادآوری این که دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به روستاییان دارد، از دهیاران و اعضای شورای این سه روستا خواست که پیگیر حل مشکلات معیشتی، اقتصادی، عمرانی و بهداشتی منطقه بوده و وقت بیشتری برای موضوعات اجتماعی منطقه بگذارند

در ادامه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان به همراه بخشدار فندرسک و ... از سه روستای رضا آباد، بلوچ آباد گردایش و بلوچ آباد سیاه خانبازدید کردند.

پس از بازدید چهار ساعته از این سه روستا و حضور در منزل یکی از شهداء حادثه منا در سال۹۴، در نهایت مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در مسجد بلال روستای بلوچ آباد گردایش پای درد دل های دهیاران و اعضای شورای این سه روستا نشست.

عضو شورای بخش فندرسک به مشکلات موجود در این سه روستا اشاره و اظهار کرد: سازمان پسماند استان گلستان هزینه بسیار سنگینی را برای جمع آوری زباله این سه روستا دریافت می کند و این موضوع تمام اعتبارات ما را می بلعد.

احمدعلی لب زن با بیان این که زباله ۶ روستای بخش فندرسک هر روزه به غیر جمعه ها جمع آوری شده و به سکوی حمل زباله در علی آبادکتول منتقل می شود، گفت: در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۲۲ میلیون تومان به سازماند پسماند استان گلستان پرداخت کردیم در حالی که کل اعتبارات ما همین میزان بوده است.

وی به مشکل آب شرب این سه روستا هم اشاره کرد و افزود: آب این سه روستا از سه چاه تامین می شود و در اسفندماه ۹۵ با بهره برداری از مخزن ۵۰۰ متر مکعبی به طور موقت بخشی از مشکلات حل شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته با افزایش مصرف در تابستان و پاییز شاهد افت دینامیک چاه ها بودیم و هم اکنون ۴۰۰ خانوار روستای بلوچ آباد سیاه خان حدود هشت ماه از سال آب ندارند..

در ادامه سنچولی، دهیار روستای رضا آباد هم به موضوع بلاتکلیف ماندن کتابخانه روستا اشاره کرد و بیان کرد: دهیاری ساختمان لازم را در اختیار اداره کل کتابخانه های استان قرار داده و از سال گذشته کتاب ها و قفسه ها به روستا منتقل شده اما هنوز مجوز لازم صادر نشده است.

بخشدار فندرسک هم در این جلسه ضمن اشاره به این که در سال های اخیر حل مسائل عمرانی این سه روستا مورد توجه ویژه قرار گرفته است، گفت: تاکنون ۵۰ درصد طرح هادی این روستاها اجرا شده و در سال گذشته بازنگری طرح هادی این روستاها به پایان رسیده و ابلاغ شده است.

محمد ابراهیمی با بیان این که هماهنگی های لازم برای اختصاص زمین برای مرکز جامع سلامت این سه روستا انجام شده، افزود: با هماهنگی های انجام شده با منابع طبیعی و آموزش و پرورش به زودی چهار هزار متر مربع زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد و احداث مرکز جامع بلامانع است.

وی همچنین از صدور مجوز لازم برای راه اندازی کتابخانه روستای رضاآباد خبر داد و تاکید کرد: مشکلات این روستاها احصاء شده و پیگیر حل مشکلات روستاییان هستیم

در ادامه فرمانده انتظامی خان به بین گفت: به رغم وجود قومیت های مخلف و محرومیت ها و کمبودها در منطقه امنیت نسبتا مطلوبی را شاهد هستیم.

سرهنگ علی اکبر بای با بیان این که آسیب شایع این سه روستا سرقت خرد است که توسط معتادان پرخطر انجام می شود، ادامه داد: این موضوع می طلبد سهمیه کمپ های ترک اعتیاد این منطقه افزایش یابد تا بتوانیم امنیت مطلوب را تامین کنیم.

وی با بیان این که خرید و فروش مواد مخدر در منطقه شایع است و با معضل ازدواج اتباع بیگانه با خانواده های ایرانی برای اخذ شناسنامه مواجه هستیم، تصریح کرد: نبود مراکز تفریحی و ورزشی کافی باعث شده شاهد افزایش آسیب های اجتماعی، اعتیاد و روی آوردن جوانان به تفریحات ناسالم باشیم

قابل ذکر هست روستا آسیب خیز به مساحت 35 هکتار با جمعیت 45689 نفر و از قومیت سیستانی ، بلوچ وافغانی می باشند و روستای بلوچ آباد سیاه خان به مساحت 25 هکتار و جمعیت 2341 نفر و قومیت سیستانی و بلوچ و روستای بلوچ آباد گرایش به مساحت 27 هکتار و جمعیت 2452واز قومیت بلوچ وسیستانی می باشند

 

 

حل مشکل بلاتکلیف ماندن وضعیت مرکز جامع سلامت رضا آباد فندرسک به دلیل ناهماهنگی های بین دستگاهی مهم ترین خواسته مردم منطقه از استانداری گلستان است

 

 

 


ارسال کننده خبر : اداره کل امور اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ejtemee
  • بازدید : 1157
  • کد خبر : 44477