عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای فعالیت سازنده در عرصه های اجتماعی و فرهنگی است.


مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای فعالیت سازنده در عرصه های اجتماعی و فرهنگی است.

 

عبدالرضا چراغعلی در جلسه کارگروه تحصصی اجتماعی و فرهنگی گمیشان اولویت اول کشور را آسیب اجتماعی برشمرد و خاطر نشان کرد: در حوزه های آسیب اجتماعی همه دستگاه ها باید به صورت یک واحد مشترک وظیفه مند عمل کنند.

وی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی با شعار حل نمی شود بلکه باید با ارایه برنامه های مدون راهکارهای اثربخش در کاهش و مهار آسیب انجام داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد: باید با هم افزایی و مدیریت واحد نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه داشت تا اقدامات موثری در حوزه های پرآسیب انجام شود.

چراغعلی با تاکید بر راه اندازی مرکز رصد اجتماعی در فرمانداری ها بیان داشت: تمامی دستگاه های شهرستان باید در قالب این طرح مشاهدات و برنامه ها را در حوزه آسیب اجتماعی در قالب سازوکارهای معینی جهت جمع بندی های منطقه ای به فرمانداری اعلام کنند.

وی ادامه داد: هدف ما از اجرای این برنامه مشخص کردن شاحصه های هر شهرستان در حوزه آسیب اجتماعی و تصمیم گیری های سازنده برای رفع آن مشکلات خواهد بود.مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان با اشاره به ظرفیت سواحل شهرستان نیز خاطر شنان کرد: سواحل با کیفیت شهرستان گمیشان در نوع خود در سطح استان بی نظیر است و فعال سازی آنها زمینه ساز فضایی با نشاط با رویکرد اقتصادی و گردشگری منطقه خواهد شد.

قابل ذکر است مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به همراهفرماندار گمیشان از مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان بازدید کرد.مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر اطلاع رسانی ظرفیت های اورژانس اجتماعی و نقش آنها در مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان گمیشان در مرداد ماه سال 96 با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح و به بهره برداری رسیده و در سال گذشته نیز این مرکز نسبت به برگزاری 13 دوره و کلاس آموزشی در سطح شهرستان در راستای حمایت از خانواده ها و کاهش آسیب ها اقدام نموده است.

در پایان این برنامه فرماندار و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن بازدید از اداره بهزیستی شهرستان با کارکنان دیدار و در جریان نحوه فعالیت و خدمات رسانی آنها قرار گرفت.

 

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ejtemee
  • بازدید : 1590
  • کد خبر : 45694