عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مقدمات صدور کارتهای ملی هوشمند فراهم شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

مقدمات صدور کارتهای ملی هوشمند فراهم شده است

مقدمات صدور کارتهای ملی هوشمند فراهم شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: صدور کارتهای ملی هوشمند یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه است که مقدمات صدور آن در استان، فراهم شده است.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان که به مناسبت هفته ثبت احوال برگزار شد، اظهار داشت: تنظیم اسناد هویتی از مهمترین ارکان برقراری نظم و انضباط و امنیت در هر کشوری می باشد و در کشور ما به دلیل حساسیت موضوع وزیر کشور به عنوان رئیس شورای ثبت احوال کشور و استانداران در استانها به عنوان رئیس این شورا و به همین ترتیب در شهرستانها این مسئولیت به عهده فرماندران می باشد.

وی تصریح کرد: ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویتی و تابعیتی و تولید و انتشار آمارهای انسانی و تحولات جمعیتی، مهمترین مأموریتهای سازمان ثبت احوال کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: با عنایت به برنامه های دولت تدبیر و امید و با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری، سازمان ثبت احوال کشور در افق سال 1404 یک سازمان اثربخش، کارآمد، خلاق و نوآور و دارای خدمات جامع الکترونیک خواهد بود.

وی در ادامه، ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور، اتقان اسناد سجلی و مدارک هویتی، استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان خارج از کشور، تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی ایرانیان، استقرار سازمان الکترونیک، ارتقاء مستمر کیفیت و کمیت نحوه اداره خدمات، افزایش کارایی و ارتقاء بهره وری سازمان و حساس سازی و ارتقاء آگاهیهای عمومی را از مهمترین برنامه ها و اهداف کلان سازمان ثبت احوال کشور، ذکر کرد.

طهماسبی با اشاره به ارتقاء کیفیت و کمیت نحوه خدمات از طریق ارائه کارتهای هوشمند ملی، گفت: تجمیع چندین خدمت الکترونیکی در یک کارت واحد و اینکه به هیچ عنوان قابل جعل نیست از مهمترین مزایای کارتهای هوشمند ملی است که مردم به زودی از آن بهره مند خواهند شد.

وی بیان کرد: بالغ بر 2 میلیون و 600 هزار برگ سند ولادت و وفات به عنوان آرشیو الکترونیک اسناد هویتی در استان جمع آوری شده که بهره برداری از آن برای ارائه خدمات سکونت محور، از سال جاری آغاز شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همچنین در این جلسه که با حضور فرمانداران شهرستانهای 14 گانه استان برگزار گردید،خواستار رسیدگی به پرونده های فاقدین ورقه و افراد مشکوک التابعه در جلسات فوق العاده شورای تأمین شهرستانها شد.

 

مقدمات صدور کارتهای ملی هوشمند فراهم شده است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .