عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهم­ترین اولویت در سرمایه­ گذاری در صنعت بازیافت، انجام مطالعات فنی روش­های مختلف بازیافت پسماند می باشد


مهم­ترین اولویت در سرمایه­ گذاری در صنعت بازیافت، انجام مطالعات فنی روش­های مختلف بازیافت پسماند می باشد

 مهم­ترین اولویت در سرمایه­ گذاری در صنعت بازیافت، انجام مطالعات فنی روش­های مختلف بازیافت پسماند می باشد

مهندس سمیعی سرپرست سازمان مدیریت پسماند در گفتگو باخبرنگاران گفت:

مدیریت پسماندها در کشورهای در حال توسعه علاوه بر نقش موثر آن به عنوان یکی از شاخصهای مهم توسعه در سطح کلان مطرح می باشد

مراحل پایانی انجام اورهال وتعمیرات اساسی کارخانه کمپوست.

سمیعی در ادامه در خصوص وضعیت کارخانه کمپوست آق قلا گفت: هدف انجام (اورهال) كارخانه كمپوست آق قلا بهينه سازي و اصلاح ماشين آلات و سیستم پردازش میباشد که برای این امر اعتباری بالغ بر حدود350 میلیون تومان ار محل اعتبارات بند (و) تبصره 6 در نظر گرفته شده است.

وی یاداور شد: به طور كلي بروز رسانی و تعمیرات اساسی در این مرکز پردازش سبب افزايش توليدات و محصولات كارخانه مانند كمپوست و كود آلي گرانوله و همچنین کاهش توقفهاي ناشي از خرابي ماشين آلات كارخانه و افزايش پذيرش خواهد شد.

در بحث سرمایه گذاری در صنعت باریافت در دو حوزه اقتصادی و فنی باید به تمامی حلقه های زنجیره بازیافت توجه نمود.

سمیعی در ادامه یادآور شد: مهم­ترین اولویت در سرمایه­ گذاری در صنعت بازیافت، انجام مطالعات فنی روش­های مختلف بازیافت پسماند با رویکرد ارزیابی چرخه حیات می­باشد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند گفت: پردازش و بازیافت به­ صورت زنجیری متشکل از حلقه ­های متعدد است که این حلقه­ ها عبارتند از : کاهش در مبداء، جداسازی در مبداء، پردازش در محل تولید، پردازش و بازیافت در ایستگاه­های انتقال، پردازش و بازیافت در محل­های دفع، صنایع بازیافتی و تبدیل مواد، بازاریابی، ایجاد بازار مصرف برای محصولات بازیافتی، حمل و نقل مواد بازیافتی، استاندارد تولید و مصرف محصولات بازیافتی، و مراقبت­های بعد از مصرف مواد و محصولات بازیافتی. 

لذا در بحث فرصت­های سرمایه­ گذاری در صنعت بازیافت در دو حوزه اقتصادی و فنی می­بایست به تمامی حلقه­ های زنجیره بازیافت توجه نمود.

با مکانیزه کردن و حذف خودروهای غیر تخصصی می توان هزینه های مدیریت شهری را کاهش داد.

سمیعی بر اصلاح آنالیز نیروی انسانی و ماشین‌آلات و سیاست‌های بکارگیری کامل خودروهای تخصصی و مکانیزه تاکید کرد و گفت: باید با کاهش یا حذف خودروهای غیرتخصصی و غیرضروری هزینه‌های مدیریت شهری را کاهش داد.

وی مشارکت در سیستم جمع آوری را یکی از اهداف سازمان عنوان کرد و گفت: ازمزایای رفت و روب به روش مکانیزه می توان به افزایش کیفیت نظافت و در نتیجه افزایش رضایت شهروندان ، کاهش هزینه ، افزایش سرعت عملیات ، افزایش ضریب ایمنی و بهداشتی پرسنل خدمات شهری و نیز کاهش تنش در سازمان اجرایی اشاره نمود.

سرپرست سارمان مدیریت پسماند گفت در حال خاضر با برخی از شهرداریها قرارداد رفت و روب و تنظیف منعقد گردیده و به یاری خداوند سایر شهرداریهای استان نیز تحت پوشش این سازمان قرار می گیرند.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1709
  • کد خبر : 46377