عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گروه کاری بزرگداشت روز عفاف و حجاب، روز دختران و کارگروه بانوان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استانداری

با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد :

گروه کاری بزرگداشت روز عفاف و حجاب، روز دختران و کارگروه بانوان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استانداری

گروه کاری بزرگداشت روز عفاف و حجاب، روز دختران و کارگروه بانوان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استانداری

گروه کاری مناسبت ها با محوریت تشکیل ستاد بزرگداشت روز عفاف و حجاب، ستاد بزرگداشت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران و کارگروه بانوان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در این جلسه ضمن ادای احترام به روح بلند امام خمینی(ره) و شهیدان راه حق در دوره های مختلف انقلاب اسلامی در خصوص تشکیل زود هنگام کارگروه بانوان چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با اشاره به قداست عدد 40 در فرهنگ دینی ما مسلمانان تصریح کرد حضرت ختمی مرتبت (ص) در 40 سالگی به پیامبری مبعوث گردیدند و با تکیه بر مثالهای گوناگون دیگر، اعتقاد ما بر این است که 40 عدد کمال است؛ بنابراین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به فال نیک گرفته و ضرورت دارد برنامه ریزی ها جهت بزرگداشت این مناسبت زودتر و بسیار پررنگ تر و مهم تر از سالهای قبلانجام گردد.

کلثوم غفاری توران افزود: امسال تمام قوای کشور مأمور هستند علی رغم هجمه ها و دسیسه های پنهان و آشکار دشمنان علیه منافع ملت ایران، با پاسخگویی به نیازها و مطالبات مردم و رسیدگی به آسیب های اجتماعی تلاش کنند که مردم تغییر را حس کنند.

وی در خصوص تشکیل ستاد بزرگداشت روز عفاف و حجاب(مورخ21/4/97) با اذعان بر این مسئله که نباید مقوله حجاب و عفاف تنها به زنان منحصر گردد ؛ تاکید کرد : مخاطبین کارگاه های آموزشی، همایش ها و غیره شامل مردان هم می شود و علاوه بر آن مخاطبین تنها از موافقان این مسئله انتخاب نمی شوند بلکه باید حضور مخاطبین متنوعی از اقشار مختلف با افکار گوناگون برنامه ریزی شود.

غفاری در ادامه با بیان عنوان «غض بصر» که در قرآن به عنوان فرضی حتی مقدم بر حجاب آمده است ، گفت باید گفتمان فرهنگ نگاه ها و رفتار های عاری از آلودگی در جامعه پررنگ شود.

وی با تشریح مطالبی در خصوص شکاف بین نسلی ، با هشدار به مجریان برنامه های فرهنگی گفت نسل جوان را دریابید و با برنامه ریزی فعالیت های جذاب و با نشاط سعی در جذب هرچه بیشتر جوانان نمایید.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به داستان قرآنی حضرت موسی و فرعون بیان کرد : خداوند به حضرت موسی می فرمایند هنگامی که به نزد فرعون-که طاغوت و ستمگرترین مردم زمانش بود می روید با او «قول لین» سخن بگویید. اکنون چطور ممکن است که ما در ارشاد دختران و جوانان جامعه که در رعایت برخی از دستورات دینی تسامح می کنند با «قول لین» و سخن نیکو و دلپذیر سخن نگوییم؟

وی اظهار امیدواری کرد امسال با اجرای برنامه های شاد و با نشاط به دختران اعتماد به نفس بیشتری می دهیم.

گروه کاری بزرگداشت روز عفاف و حجاب، روز دختران و کارگروه بانوان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استانداری


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 589
  • کد خبر : 47031