جلسه شورای اداری استخدامی شهرداریهای استان گلستان با حضور خانم خلیلی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری، خانم خسروی نماینده سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ودیگراعضای کارگروه دردفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان برگزار شد.
در این جلسه طرح 120 پرونده شامل ارتقاع گروهها، انتصاب ، ماموریت، انتقال، و نیز پروندههای ارتقاع شغلی در سطح ارشد از شهردارها و سازمانهای وابسته مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان در خصوص وظایف وظایف شورای اداری و استخدامی شهردارهای گفت: از جمله وظایف شورای اداری و استخدامی شهردارهای می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
ü نظارت بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شهرداریها و سازمانهای وابسته
ü بررسی و اخذ تصمیم در مورد کلیه پیشنهادهای واصله در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بر اساس مصوبه های ملاک عمل.
ü نظارت بر چگونگی اجرای آئین نامه اداری و استخدامی شهردارها و سازمانهای وابسته
ü نظارت بر اجرای تشکیلات ابلاغی از سوی سازمان شهردارها و دهیاریهای کشور
ü نظارت بر فرایند جذب و به کارگیری و تبدیل وضعیت نیروی انسانی بر اساس مجوزهای صادره از سوی سازمان شهردارها و دهیاریهای کشور
ü بررسی اخذ تصمیم در خصوص ماموریت و انتقال کارکنان شهرداریها و سازمانهای وابسته
ü بررسی پرونده های کارکنان متقاضی احراز رتبه ارشد در طرح مسیر ارتقاءشغلی و اعطای آن
ü بررسی پرونده های کارکنان متقاضی احراز رتبه خبره و عالی در طرح مسیر ارتقاء شغلی و ارائه آن به سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشورجهت اخذ تصمیم
ü نظارت بر اجرای صحیح آئین نامه ها و دستور العملها ی صادره از سوی مراجع ذیربط
ü بررسی و اظهار نظر در باره ساختار تشکیلاتی پیشنهادی شهردارها و سازمانهای وابسته بر اساس ضوابط ابلاغی سازمان شهردارها و دهیاریهای کشور