عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۳۶ پایگاه آتش نشانی روستایی در گلستان ایجاد شده است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان :

۳۶ پایگاه آتش نشانی روستایی در گلستان ایجاد شده است

۳۶ پایگاه آتش نشانی روستایی در گلستان ایجاد شده است

 

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: با واگذاری ۶ خودروی آتش نشانی به دهیاری های گلستان، تعداد پایگاه های آتش نشانی روستایی استان به عدد ۳۶ رسید..

 

علی نصیبی اظهار کرد:چهارشنبه (۱۳ تیر) با حضور استاندار گلستان و معاون عمرانی استانداری، ۶ دستگاه خودرو نیسان آتش نشان به روستاهای آهنگرمحله گرگان، آق تقه مراوه تپه، اجن سنگرلی کلاله، فجر گنبدکاووس، قورچای آزادشهر، بلوچ آباد سیاه خان رامیان با آورده ۱۰ درصدی دهیاری ها انجام شد.

وی افزود: این ماشین آلات به کمک سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و پیگیری اداره کل امور روستایی و شوراها و معاونت عمرانی استانداری در اختیار دهیاری ها قرار گرفت و با این تعداد، پایگاه های آتش نشانی روستایی استان در مجموع به ۳۶ پایگاه رسید.

نصیبی تصریح کرد:با توجه به این در گلستان ۵۰دهستان وجود دارد و تاکنون ۳۶ خودروی آتش نشانی در اختیار دهیاری ها قرار گرفته، امیدواریم ظرف دو الی سه سال آینده در همه دهستان های استان پایگاه آتش نشانی روستایی ایجاد کنیم.

آموزش دهیاران

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، برای دهیاران دارای ماشین آلات و خدمه خودروهای آتش نشانی روستایی تاکنون سه جلسه آموزشی برگزار شده و تأکید بر این است که با توجه به این که فعالیت آتش نشانی در شهرداری ها سابقه زیادی دارد حتماً نیروهای دهیاری، دوره های آموزشی را با استفاده از توان شهرداری های شهری که متعلق به آن هستند، فرا گیرند.

نصیبی گفت: در حال حاضر با توجه به بُعد مسافت شهرها با روستاها و پراکندگی روستاهای استان و قابلیت حریق در مزارع و مناطق جنگلی گلستان راه اندازی پایگاه آتش نشانی یک ضرورت و کار ماندگاری است که اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: تاکنون بسیاری از پایگاه های آتش نشانی ما در مقابله با حریق و اطفاء موفق بوده اند.

استفاده از سرباز وظیفه

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: با توجه به این که هزینه نگهداری پایگاه آتش نشانی روستایی از توان یک دهیاری خارج است با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها هماهنگی به عمل آمده و دهیاران می توانند از افراد دارای لیسانس مرتبط که دوره های آتش نشانی و اطفاء حریق را گذرانده اند به عنوان سرباز وظیفه، خدمه یا نیروی پایگاه آتش نشانی، استفاده کنند.

نصیبی بیان کرد: تاکنون حدود ۲۷ سرباز در پایگاه های آتش نشانی روستایی مشغول به فعالیت هستند و سال ۹۷ هم به ویژه در روستاهای جدیدی که ماشین آلات آتش نشانی در اختیارشان قرار گرفته این آمادگی برای جذب سرباز وجود دارد.

وی گفت: همچنین در این مراسم هفت خودرو سمند مخصوص حمل و نقل روستایی به متقاضیان در روستاهای توران فارس آزادشهر، هاشم آباد گرگان، چن سولی آق قلا، قلعه جیغ آق قلا، چارباغ گرگان، قره قاشلی بندرترکمن تحویل شد.

نصیبی تأکید کرد: این خودروها از محل توافق اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید با تسهیلات به میزان ۸۰ درصد قیمت خودرو و سود ۶ درصد ارائه شد

.



ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 585
  • کد خبر : 47379