عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بانوان با آگاهی،بینش و مطالعه و خردورزی بنیان خانواده را تحکیم ببخشند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان :

بانوان با آگاهی،بینش و مطالعه و خردورزی بنیان خانواده را تحکیم ببخشند

مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری گلستان درمراسم گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختردرشهرستان گالیکش با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه(س) گفت: در بین فرزندان امام کاظم(ع) بعد از امام رضا(ع) کسی هم‌سنگ و برابر با او نیست.

کلثوم غفاری توران در ادامه علم و دانش حضرت معصومه را از خصوصیات برجسته ایشان برشمرد و افزود: بر اساس روایات و احادیث، حضرت معصومه(س) در کنار حضرت فاطمه(س) از جمله بانوانی است که دارای مقام شفاعت است.

وی ضمن اشاره به عصمت حضرت معصومه(س) گفت: آن حضرت بعد از وفاتش توسط امام رضا(ع) لقب معصومه دریافت کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ضمن گرامیداشت هفته عفاف حجاب تصریح کرد: حجاب، پرچم هویتی، ملی، دینی و مذهبی ماست اما موضوع فراتر از آن، مسأله عفاف است.عفاف یعنی برای خود حریمی مشخص نموده و از آن حریم محافظت کنیم و اجازه ندهیم نگاه ناپاک آن حریم را آلوده کند.

وی عنوان کرد: عفاف یعنی درون خود را از هرنوع آلودگی و پلیدی پاک کنیم به گونه‌ای که همین عفت باعث شرم و حیای ما بشود.

غفاری با بیان اینکه حفظ عفاف و حجاب برای همه است و به مانند ایمان و تقوا، زن و مرد ندارد، به مادران توصیه کرد: برای حفظ عفاف در جامعه، پسران نیز باید در خانواده‌ها خوب تربیت شوند که دختران جامعه احساس امنیت بکنند.

وی افزود: جامعه ای که مردان پاک و نگاه پاک مردانه نداشته باشد، زنانش نمی توانند در امان باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با ابراز خرسندی از فعالیت‌های بانوان سطح شهرستان گالیکش در قالب سازمان‌های مردم نهاد خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور نه تنها این تشکل‌ها بلکه آحاد مردم باید با کار و تلاش و کوشش کمک کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بانوان با آگاهی،بینش و مطالعه و خردورزی مسائل را تجزیه و تحلیل کنند و بنیان خانواده را تحکیم ببخشند.



ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 450
  • کد خبر : 47839