عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی و خدمات مشاوره ای از سوی دستگاه های ذیربط باید فراگیرو دورترین نقاط استان را در بر بگیرد

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی و خدمات مشاوره ای از سوی دستگاه های ذیربط باید فراگیرو دورترین نقاط استان را در بر بگیرد

آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی و خدمات مشاوره ای از سوی دستگاه های ذیربط باید فراگیرو دورترین نقاط استان را در بر بگیرد

به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گروه کاری جمعیت و کمیته تحکیم بنیان خانواده ذیل شورای راهبردی جمعیت استان با حضور کارشناسان دستگاههای اجرایی مرتبط تشکیل شد.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف شورای راهبردی جمعیت به سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)اشاره و تصریح کرد: رفع موانع ازدواج،حمایت های بیمه ای زنان ، تحکیم بنیان و پایداری خانواده ها من جمله اهدافی است که این دفتر با همکاری دستگاه های اجرایی در پی تحقق آنهاست.

کلثوم غفاری توران انعکاس نیازها و مطالبات زنان و خانواده به دستگاه های اجرایی و پیگیری تحقق آنها تا حصول نتیجه را از دغدغه های مهم این دفتر خواند.

وی با ابراز نگرانی از بالارفتن سن ازدواج و کاهش تاب آوری فردی و اجتماعی در جوانان و علاوه بر آن مسئله اشتغال و معضل اقتصادی خانواده ها ، نیاز به آموزش مهارت های زندگی ، ارتباطی و حمایت و توانمند سازی جوانان با استفاده از آموزش های فنی و حرفه ای در راستای خوداشتغالی و کارآفرینی را ضروری قلمداد کرد.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم آموزش ها و مشاوره های خانوادگی بر مبنای فرهنگ و ارزش های اسلامی-ایرانی صحه گذاشته و افزود همه دانستنی های ما در خصوص مهارت های زندگی و... تنها زمانی سودمند است که مبتنی بر ارزشهای ایرانی و اسلامی باشد.

وی در ادامه با استناد به کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام از شهید مطهری به تأثیر دانش و فرهنگ غنی ایرانی بر گسترش اسلام اشاره و تأکید کرد: باید با تکیه بر فرهنگ ایرانی که تبلور آن در ادبیات باستانی ما مشهود است و تأسی از ارزشهای دینی، جوانان را آسیب های فرهنگ های تهی در امان نگاه داشت.

غفاری در پایان به اعضای کمیته تحکیم بنیان خانواده تأکید کرد: به عنوان متولی و مبلغین سلامت و تعالی و تحکیم بنیان خانواده در راستای انجام وظایف ذاتی دستگاه و همکاری با دیگر نهاد های مردم نهاد و دولتی استان، تلاش کنند آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی و خدمات مشاوره ای فراگیر تمام نقاط استان بویژه نقاط دور افتاده و روستاها را در بر بگیرد.

گفتنی است در پایان جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی ضمن ارائه گزارش عملکرد خود در خصوص تحکیم بنیان و پایداری خانواده به بیان ظرفیت های دستگاه جهت همکاری بین بخشی پرداختند.

آموزش مهارت های زندگی و ارتباطی و خدمات مشاوره ای از سوی دستگاه های ذیربط باید فراگیرو دورترین نقاط استان را در بر بگیرد


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 462
  • کد خبر : 47895