عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رعایت حقوق کودکان بیش از آنکه مربوط به معاهدات بین المللی باشد، دستور دین مقدس اسلام است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

رعایت حقوق کودکان بیش از آنکه مربوط به معاهدات بین المللی باشد، دستور دین مقدس اسلام است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و مرجع ناظر استانی کنوانسیون حقوق کودک در استان گلستان در راستای پیگیری مصوبات کارگروه تخصصی بانوان و خانواده به منظور برنامه ریزی برای تدوین اطلس کودکان استان با معاون اجتماعی بهزیستی استان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

کلثوم غفاری توران ضمن ایراد سخنانی در زمینه حقوق کودک گفت: رعایت حقوق کودکان بیش از آنکه مربوط به معاهدات بین المللی باشد ، دستور دین مقدس اسلام و سفارش معصومین (ع) است .

وی با اشاره به موانعی که تا کنون برای تدوین اطلس کودکان وجود داشته افزود : امید واریم با برنامه ریزی بهتر و پیگیری های لازم بعد از این به تدوین این اطلس سرعت ببخشیم و با کمک دستگاههای اجرایی متولی حقوق کودکان در نزدیکترین زمان ممکن آن را به نتیجه ی مورد انتظار برسانیم .

غفاری همچنین گفت : با تدوین اطلس کودکان خلاء های موجود در بحث حمایت از کودکان بویژه در نقاط آسیب خیز و مناطق محروم استان بهتر شناسایی شده و لذا می توان به صورت اصولی برای رفع و یا کاهش آسیبها برنامه ریزی نمود .

در این جلسه که با حضور آقای علی وطنی از پژوهشگران اجتماعی و فرهنگی استان برگزار شد مقرر گردید پیش نویس و طرح اولیه اطلس تهیه و به تصویب گروه کاری کودک ذیل کارگروه تخصصی بانوان و خانواده رسیده و سپس وارد مرحله بعدی گردد .

همچنین مقرر گردید دفتر بانوان طی تشکیل جلسات و مکاتبه با دستگاههای اجرایی متولی حقوق کودک اطلاعات و آمار مربوط به کودکان را جمع آوری کرده و در اختیار بهزیستی قرار دهد .


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 578
  • کد خبر : 48213