عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهرداری ها می توانند به عنوان کارگزاران محلی به بهبود مناسبات اجتماعی شهروندان کمک کنند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان:

شهرداری ها می توانند به عنوان کارگزاران محلی به بهبود مناسبات اجتماعی شهروندان کمک کنند

 

 

شهرداری ها می توانند به عنوان کارگزاران محلی به بهبود مناسبات اجتماعی شهروندان کمک کنند

با حضور مدبرکل دفتر امور شهری و شوراها نشست تخصصی بررسی نقش مدیریت شهری در حوزه آموزش شهروندی و کارآفرینی و اشتغال و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ، با حضور بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان  و تعدادی از بانوان مسئول در حوزه مدیریت شهری برگزار شد.

طیبه خلیلی مدیرکل امور شهری و شوراها گفت:این سلسله جلسات و کارگاههای آموزشی در اجرای منویات دکتر هاشمی استاندار گلستان و آقای غراوی معاون هماهنگی امورعمرانی درخصوص ارتقاء خدمات مدیریت شهری به جامعه شهری تدوین گردیده است که ایجاد پایگاههای آموزش شهروندی از جمله آن می باشد.
با توجه به اینکه یکی از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی در زمینه مدیریت شهری، ایجاد فضا و شرایط لازم برای مشارکت پایدار اقشار و گروه های اجتماعی در راهبری امور شهری از تمام طبقات اجتماعی، وگروه های سنی است. لذا ارائه آموزش هاي شهروندي در تحقق و سرعت بخشيدن به اهداف مديريت شهري تقویت مشارکت شهروندي یکی از رموز موفقيت حوزه مديريت شهری است و زماني به موفقيت کامل در اين زمينه دست خواهيم يافت که بتوانيم مشارکت شهروندي را به همراه داشته باشيم.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان در ادامه گفت : باتوجه به فعاليت هاي گوناگون و متنوع شهرداري ها در زمينه آموزش شهروندي به رغم خروجي هاي مطلوب بايد گفت تا رسيدن به نقطه ايده آل و مطلوب در اين خصوص بايد گام هاي بسياري را طي کرد.آموزش ها بايد به طور فراگير و با محوريت مباحث مختلف و مرتبط با زندگي شهروندي صورت گيرد.
طیبه خلیلی گفت نياز گسترده به شهرسازي و شهرگرايي و همچنين رشد روزافزون جمعيت در برخي شهرها، مدیریت شهری را با مسائل متنوعي روبرو ساخته خصوصا در شهرهای مهاجرپذير نيز برخي خلاء ها از فرهنگ شهرنشيني و قواعد رفتاري زندگي شهري، هزينه هاي زيادي را به اداره کنندگان شهر، محيط شهري و ساکنان شهر تحميل کرده است. در چنین فرآیندی مدیریت شهری به خصوص شهرداری ها، می توانند به عنوان کارگزاران محلی به بهبود مناسبات اجتماعی شهروندان کمک کنند. از نظر فرهنگی شهر خوب و مطلوب علاوه بر مدیریت شهری کارآمد نیازمند شهروندانی آگاه و آشنا به حقوق وظایف شهروندی است بنابراین مدیریت شهری باید برای آگاه سازی عمومی و ایجاد و ارتقای فرهنگ شهرنشینی، گسترش شهروند مداری و آموزش شهروندان در زمینه های مختلف، کارکرد و فعالیت فرهنگی داشته باشد و لذا مباحثي چون آموزش و مشارکت شهروندان، دارای اهميت ويژه اي است و ، مسائل سکونتي و ناهنجاريهاي رفتاري در شهرها، ضرورت ايجاد و گسترش پايگاههاي آموزش شهروندي در سطح شهرها تشديد شده است.
ارزش و جايگاه شهروندان ما بيش از اين خدمات کنوني است و اميداريم که روزي مدیریت شهری بتواند خدماتي بر اساس استانداردهاي روز فراهم و در اختيار شهروندان قرار دهد.

وی در پایان بیان داشت در این خصوص کمیته هایی تشکیل می شود و از نظرات و پیشنهادات علاقمند در حوزه های مختلف شهری استفاده خواهد شد.

 شهرداری ها می توانند به عنوان کارگزاران محلی به بهبود مناسبات اجتماعی شهروندان کمک کنند

 

 

 

 


 

 



ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 728
  • کد خبر : 48289