عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 2700 تشکل غیر دولتی دارای مجوز در استان فعال است


بیش از 2700 تشکل غیر دولتی دارای مجوز در استان فعال است

بیش از 2700 تشکل غیر دولتی دارای مجوز در استان فعال است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به فعال بودن بیش از 2700 تشکل غیر دولتی دارای مجوز و اکثراً فعال در عرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی می تواند فرصتی برای این استان باشد گفت : از این تشکل ها 74 سازمان مردم نهاد (سمن) در شهرستان گنبد فعالیت می کند.

 

عبدالرضا چراغعلی درجلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرستان گنبدکاووس افزود: حاشیه نشینی را از چالشهای بزرگ این استان دانست و گفت: هم اکنون 4/16 درصد جمعیت گلستان حاشیه نشین هستند که 4/5 درصد بیشتر از متوسط کشوری دانست.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان مهاجرت از دیگر استان ها به گلستان از عوامل اصلی حاشیه نشینی در این استان است.
وی با بیان اینکه گلستان دومین استان در شیوع مصرف مواد مخدر در کشور محسوب می شود، این مسئله را به همراه روند رو به رشد بیماری های خاص، از دیگر چالش های اجتماعی این استان برشمرد و گفت: سرسبزی، زندگی مسالمت آمیز اقوام و امنیت پایدار سبب شده تا آسیب ها و چالش های اجتماعی این استان، کمتر دیده شود.
چراغعلی با ابراز گله مندی از آنچه که آن را کم توجهی مدیران کلان کشور در تقسیم اعتبارات حوزه آسیب های اجتماعی به گلستان دانست و اضافه کرد: اعتقاد داریم که در این حوزه به استان ما جفا شده است.
وی با قدردانی از تلاش ادارات و نهادهای مختلف درحوزه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی گلستان، تصریح کرد: مدیران استانی و شهرستان ها باید از ظرفیت های مختلف فرهنگی، رسانه ای، علمی و دانشگاهی برای معرفی فعالیت های حوزه مقابله با آسیب ها استفاده نمایند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان همچنین با تاکید برضرورت توجه به حقوق شهروندی و صیانت از آن در ادارات و نهادها، گفت: تیم های بازرسی در استان و شهرستان ها باید به صورت مستمر بر این حوزه نظارت داشته باشند.

شایان ذکر است در ادامه از موسسه سبز گامان بسکی ، موسسه مهرورزان معین و خانه متکدیان بازدید کرد.

بیش از 2700 تشکل غیر دولتی دارای مجوز در استان فعال است

 

 


ارسال کننده خبر : اداره کل امور اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ejtemee
  • بازدید : 672
  • کد خبر : 48303