عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدیداز اجرای طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در روستای زینب آباد رامیان

توسط مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان صورت گرفت:

بازدیداز اجرای طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در روستای زینب آباد رامیان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از اجرای فاز( 2 ) طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در روستای زینب آباد شهرستان رامیان بازدید کرد.

در این بازدید کلثوم غفاری توران گفت : تاب آوری اجتماعی یعنی مقاومت در مقابل مشکلات که گذشتگان با این حس و توانایی بسیار آشنا بودند ولی متاسفانه نسل امروز آن را از یاد برده است بسیاری از آسیب ها مثل طلاق، اعتیاد و دیگر معضلات به دلیل پایین بودن تاب آوری و عدم آگاهی از شرایط محیطی است .

وی افزود : یکی از اهداف برگزاری گلاسها ی تاب آوری اجتماعی،افزایش توانمندی و تاب آوری است ، ایستادگی در مقابل مشکلات . ناامید نشدن و حفظ روحیه نشاط و شادابی است .

غفاری طی ایراد سخنانی در خصوص استعداد ها و توانمندیها ی بانوان روستا گفت : روستاها در گذشته تولید کننده بودند ولی متاسفانه امروز مصرف کننده هستند که لازم است جهت اقتصاد خانواده تلاش نمایند .

وی اضافه کرد : برای رسیدن به نقطه مطلوب در زندگی باید تلاش کرد و منتظر نباشیم تا دیگران شرایط را فراهم کنند بلکه باید از خود شروع کرد هدف را تعیین ، و برای رسیدن به آن تلاش نمود .

غفاری با بیان اینکه بیشترین تسهیلات و وام های کم بهره مربوط به مشاغل روستایی است گفت : فرصت کا ردر روستا ها خیلی بیشتر از شهر هاست . در شهر ها کودکان خیابانی و کودکان کار می بینیم ولی در روستاها این آسیب دیده نمی شود .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خاطر نشان کرد : ضروری است جوامع محلی یکسری آموزش ها ی لازم را ببینند ، دولت و مسئولین بدون کمک و خواست مردم نمی توانند در اجرای اهداف اقتصادی موفق باشند در پیشرفته ترین کشور های دنیا هم مردم درتولید و اقتصاد مداخله می کنند که در این بین (تولید) نقش خانمها بسیار تاثیر گذار تر است تلاش کنند فرزندان را مستقل بار بیاورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی گفت : شیوع اعتیاد به مواد صنعتی در بین جوانان ایجاب می کند که زنان و مادران هوشیارتر باشند ، با همسر و فرزندان خود ارتباط صمیمانه داشته باشند آسیب ها را شناسایی کنند و راههای پیشگیری و مقابله با آن را بدانند

شایان ذکر است طرح مذکور توسط موسسه آوای نو اندیشان جوان و با نظارت دفتر بانوان در روستای زینب آباد از توابع شهرستان رامیان برگزار می گردد .


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 569
  • کد خبر : 48329