عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اعطای300 مورد تسهیلات به بانوان کارآفرین حوزه مشاغل خانگی از محل اعتبارت اشتغال فراگیر

مدیر کل بانوان گلستان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان :

اعطای300 مورد تسهیلات به بانوان کارآفرین حوزه مشاغل خانگی از محل اعتبارت اشتغال فراگیر

اعطای300 مورد تسهیلات به بانوان کارآفرین حوزه مشاغل خانگی از محل اعتبارت اشتغال فراگیر

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان که با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداریهای منطقه یک کشور در استانداری گلستان برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه زنان و مصوبات جلسات قبلی کار گروه تخصصی زنان و خانواده استان افزود: در چهار ماه گذشته سال جاری، کار گروه تخصصی بانوان و خانواده استان 2 جلسه19 مصوبه داشته که 10 مصوبه آن اجرایی شده و مابقی در دست اجراست .

کلثوم غفاری توران اضافه کرد :معرفی و نظارت براعطای تسهیلات قرض الحسنه 30 میلیون ریالی به زنان سرپرست خانوار ، برگزاری نمایشگاه تولیدات خانگی، بازدید از مراکز کار آفرینی زنان ، تشکیل گروه های کاری ذیل کارگروه بانوان و خانواده استاناز جمله گروه کاری کودک ، آسیب های اجتماعی ، جمعیت ، آموزش و پژوهش، با هدف آموزش دختران عشایر و تقویت صندوق های خرد زنان ، بزرگداشت مناسبتها گوشه ای از اقدامات و پیگیری های این دفتر بوده است .

وی با بیان اینکه در استان بیش از 60 مدیر زن داریم ادامه داد : ایجاد سامانه اطلاعات مدیران زن بانک اطلاعات بانوان کار آفرین و برگزاری همایش 1000 نفره با حضور دختران هیأت های ورزشهای رزمی ( به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س)و هفته عفاف و حجاب ) از دیگر فعالیتهای قابل ذکر است .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به شروع دوم اجرای طرح توان افزایی وتاب آوری زنان و خانواده گفت : توسعه فعالیت های مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی، علاوه بر کم کردن این مشکلات زمینه پیشگیری از وقوع آن را به حداقل خواهد رساند.

وی گفت : یکی از برنامه های مرتبط با کاهش آسیب زنان گلستان، تلاش برای توانمندسازی آنان از طریق کمک به راه اندازی کسب و کارهای کوچک و کارگاه های تولیدی خانگی است که در راستای این هدف به زودی تفاهم نامه ای را با اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان امضاء خواهیم کرد .
غفاری یاد آور شد : یکی از اولویت های مورد تاکید مدیران گلستان، ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال جوانان روستایی و بهره گیری حداکثری از ظرفیت روستاها است که اکثر تسهیلات کم بهره در حال حاضر به این اولویت اختصاص می یابد و کار آفرینان در روستاها می توانند از طریق مراجعه به سایت کارا برای برخورداری از این تسهیلات اقدام نمایند.
وی با اشاره به برنامه های استان مبنی بر حمایت از اشتغال روستایی اظهار داشت هر شهرستان متولی شناسایی حداقل 3 روستا و بهره گرفتن از همه ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال فراگیر روستایی است تا جوان بیکاری در این روستا ها وجود نداشته باشد.
به گفته وی، در اجرای آزمایشی این طرح ، 2 روستا ( عطا آباد ووامنان ) بهترین الگو های شناسایی شده هستند که اینک هیچ جوان بیکاری ندارند.
غفاری، همچنین با اشارهبه ضرورت راه اندازی و تجهیز پارک های بانوان گفت: متاسفانه در شهرهای علی آباد و گنبدکاووس پارک بانوان نداریم و پیگیر این موضوع از فرمانداران و شهرداریها هستیم .

در پایان مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ، اعطای300 مورد تسهیلات به بانوان کارآفرین حوزه مشاغل خانگی از محل اعتبارت اشتغال فراگیر ، برگزاری 12 کارگاه توان افزایی و تاب اوری اجتماعی در 7 شهرستان استان با هدف آموزش خانواده هاجهت تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، تدوین اطلس کودکان با همکاری بهزیستی و بخش خصوص با هدف حمایت از کودکان ، پایش و ارزیابی از دستگاههای متولی حقوق کودک به صورت حضوری توسط کمیته پایش و ارزیابی که اولین حضور در اداره کل بهزیستی خواهد بود و تدوین سند ارتقاء جایگاه زنان استان را از مهمترین برنامه های این دفتر عنوان کرد .

شایان ذکر است : کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداریهای منطقه یک کشور ( استانهای تهران ، قم ، البرز ، قزوین ، سمنان ، مازندران و گلستان ) به میزبانی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان برگزار شد.

 

اعطای300 مورد تسهیلات به بانوان کارآفرین حوزه مشاغل خانگی از محل اعتبارت اشتغال فراگیر

 


 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 558
  • کد خبر : 48486