عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش به عنوان سرمایه فرهنگی محسوب می شود

مدیرکل بانوان گلستان دربازدید ازمراحل اجرای طرح توان افزایی و ارتقاءتاب آوری اجتماعی شهرستان ترکمن:

آموزش به عنوان سرمایه فرهنگی محسوب می شود

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان دربازدید از مراحل اجرای طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی شهرستان ترکمن گفت : این آموزش ها به عنوان سرمایه فرهنگی محسوب می شوند

در این بازدید معاونین فرماندار ، اعضای شورای شهر ، رئیس بهزیستی ، مشاور فرماندار در امور بانوان ،رئیس شبکه بهداشت ونماینده جهاد کشاورزی شهرستان بندر ترکمن مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری را همراهی کردند .

کلثوم غفاری توران ضمن گفتگو با شرکت کنندگان در این دوره آموزشی و بررسی چگونگی برگزاری کارگاه و اهم موضوعات مطرح شده در کارگاه یکی از پیامد های برگزاری این دوره ها را بیان مشکلات موجود و ارائه راه حل های ممکن از طریق شرکت کنندگان عنوان کرد .

وی ضمن اشاره به موضوع تفاهم نامه فی مابین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری "ارتقاء توان افزایی و تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی" گفت : بخشی از تاب آوری شناخت مشکلات و بخش دیگر آن مشخص کردن توانمندیها ست ، به این معنا که چگونه می توانیم با شناخت توانمندیها بخشی از مشکلات را حل نماییم .

غفاری افزود : برخی از مشکلات ممکن است از توان اهالی جوامع محلی خارج باشد انتقال مشکلات به شکل صحیح به مراجع ذی ربط می تواند کمک به رفع مشکل شود .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه لازمه عنوان کردن مشکلات و رفع آن، پیگیری مطالبات است خاطر نشان کرد : اولین چیزی که در زندگی باید یاد بگیریم احساس مسئولیت فردی و اجتماعی است .

غفاریبا ابراز خرسندی از حضور بانوان شرکت کنند ه در کارگاه آموزشی"ارتقاء توان افزایی و تاب آوری اجتماعی " گفت : ازآنجائیکه بانوان نسبت به تحکیم بنیان خانواده احساس مسئولیت بیشتری می کنند حضور موثرتری در کارگاههای آموزشی دارند.

وی با اشاره به اینکه این آموزش ها به عنوان سرمایه فرهنگی محسوب می شوند گفت : ضروری است خانواده ها بویژه خانمها برای توسعه و ارتقاء شرایط زندگی ، روابط خانوادگی ، مقابله با آسیب اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده آموزش ببینند. بدون آموزش ممکن است از مسیر و راههای صحیح دور شویم .

غفاری ادامه داد : به این فکرکنیم که چه توانمندیهایی داریم؟ نباید خود را از دولت جدا ببینیم . همه ما در بهبود شرایط زندگیمسئول هستیم .

گفتنی است در پایان این بازدید از سوی دفتر امور بانوان و خانواه استانداری به موسسه پیشگامان صحرای ترکمن حدود 50 جلد کتاب در راستای اهداف فعالیت های این موسسه جهت بهره مندی مخاطبان اهدا گردید .



ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 512
  • کد خبر : 48703