عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست سراسری سالانه مدیران کل امور بانوان و خانواده استانها برگزار شد


نشست سراسری سالانه مدیران کل امور بانوان و خانواده استانها برگزار شد

نشست سراسری سالانه مدیران کل امور بانوان و خانواده استانها برگزار شد

نشست سراسری سالانه مدیران کل امور بانوان و خانواده استانهای سراسر کشور در وزارت کشور برگزار شد.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان درنشست سراسری سالانه مدیران کل امور بانوان و خانواده استانهای سراسر کشور مباحثی پیرامون مسائل زنان استان ازجمله توجه به حوزه سلامت , اوقات فراغت, تدوین اطلس زنان استان مطرح نمود .

فائزه عبداللهی در این خصوص گفت: يكي از مهم‌ترين معيارها جهت سنجش درجۀ توسعه يافتگي يك كشور، ميزان اهميت و نقشی است كه زنان آن كشور در برنامه ریزی های توسعه دارند؛ چرا که براي تحقق توسعۀ اجتماعي، تسريع فرايند توسعۀ اقتصادي و محقق شدن عدالت اجتماعي، چنانچه به زن به عنوان نيروي فعال و سازنده نگريسته شود، قطعاً تأثير بسياري در روند توسعه و افزايش كمّي و كيفي نيروي انساني آن جامعه خواهد داشت.

وی افزود : تدوین استراتژی ها و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌ها و رفع مشکلات زنان، نیازمند شناخت و اولویت بندی مسائل زنان، شناخت ظرفیت‌ها و مشکلات خاص آنها است. این امر، نیازمند وجود اطلاعات و آمار در زمینۀ: سیمای جمعیتی، تحصیلات، وضعیت ازدواج و طلاق، مسائل و آسیب های اجتماعی، مشارکت های مدنی، اقتصادی و سیاسی، اشتغال، درآمد و دارایی، وضعیت زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست می باشد

عبداللهی تدوین اطلس زنان استان را با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدهای زنان استان ,شناسایی و الویت بندی پژوهشهای علمی مورد نیاز در حوزۀ زنان جهت ارائه راهکارهای عملی برای رفع آنها, تسهيل و بهينه سازي امر سياستگذاري و برنامه ريزي در حوزه زنان استان. ترويج مديريت برمبناي آمار علمي- كاربردي، فراهم آمدن شرايطي براي استفاده و برخورداري محققان و پژوهشگران از آمار و اطلاعات متقن در حوزه زنان استان. بسترسازي مناسب در جهت حضور زنان در عرصه هاي مختلف و معرفي توانمندي هاي آنان ضروری عنوان کرد.

وی در ادامه طی سخنانی گفت : پژوهش هایی که در ایران صورت گرفته به نسبت بالای تعداد زنان زیر خط فقربه ویژه فقرشدید زنان سرپرست خانوار تاکید دارد و از دلائل آن می توان به دسترسی محدود زنان به منابع ,حضور کم رنگ آنهادر عرصه های اجتماعی و سیاسی نام برد .

عبداللهی در ادامه افزود: دفتر امور زنان با جلب نظر دستگاههای اجرایی از زنان سرپرست خانوار و خانواده های آنان در جریانی تحت عنوان "توانمندسازی" با هدف قرار دادن این گروه از جامعه به دور از ارائه کمک های مقطعی حمایت می کند.

وی یاد آورشد: این فرایند در مولفه هایی مانند آموزش ,عدالت ,توزیع مجدد امکانات و در آمدها تعریف می شود و درپی ارتقاءسطح توانایی های آنان برای تغییر ساختار ها ,نگرش ها و موقعیتی است که در آن قرار دارند و به آنان برای دستیابی بیشتر به منابع و کنترل زندگی خود کمک می کند که موجب حس استقلال اعتماد به نفس و خود باوری بیشتر آنان خواهد شد.

'فائزه عبداللهی' با اشاره به مسائل حوزه زنان "ایجاد اشتغال، افزایش درآمد ,پرکردن اوقات فراغت مناسب , ایجادروحیه خودباوری و اعتماد به نفس رااز نکات مهمی دانست که باید به آن توجه شود.

وی اذعان داشت: در کل کشور سرانه استفاده از فضا های تفریحی – ورزشی پاسخگوی نیاز زنان نیست و ضروری است برای سرانه موجود برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا زنان هم مانند مردان از سرانه های موجود در زمینه فرهنگی,اجتماعی و ... بهره مند شوند.

نشست سراسری سالانه مدیران کل امور بانوان و خانواده استانها برگزار شد

 

نشست سراسری سالانه مدیران کل امور بانوان و خانواده استانها برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 971
  • کد خبر : 4985