عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بانوان عضو شورا به تدوین برنامه هایی با هدف توانمندسازی زنان اهتمام ورزند

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان:

بانوان عضو شورا به تدوین برنامه هایی با هدف توانمندسازی زنان اهتمام ورزند

بانوان عضو شورا به تدوین برنامه هایی با هدف توانمندسازی زنان اهتمام ورزند

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان گفت: تدوین برنامه های منسجم باهدف توانمندسازی بانوان از جمله اقداماتی است که بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای استان با استفاده از پتانسیل های موجود می توانند در دستور کار خود قرار دهند.

فائزه عبداللهی در دومین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای استان گلستان بر ضرورت آموزش به روز بانوان شورایی تاکید کرد و افزود: امید است با همفکری و هم اندیشی یکدیگر در راستای مطالبات اقشار مختلف بانوان به نتیجه ای مطلوب دست یابیم.

وی طی ایراد سخنانی ضمن رد نگاه حمایتی و آسیب به زنان سرپرست خانوار گفت: به زنان سرپرست خانوار بیشتر با نگاه تهدید نگریسته می شود و اگر نهایت لطف باشد این نگاه حمایتی است.

عبداللهی یاد آورشد : باید توجه داشت زنانی که بی سرپرست می شوند در وضعیت ناخواسته ای قرار می گیرند و سرپرستی به آنها تحمیل می شود و اگر نگاه ما به زنان سرپرست , حمایتی یا آسیب باشد هر دو جفا محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه ضروری است نگاه توانمندسازی جایگزین نگاه حمایتی شود تاکید کرد: با توانمندسازی به این قشر از زنان کمک می شود تا بتوانند به فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری برای خود و فرزندان اهتمام ورزند و در این خصوص بتوانند وضعیت مطلوبی را رقم بزنند .

عبداللهی بیان داشت : از عوامل مؤثر و تاثیر گذار در توانمند سازی این زنان ,اولویت اقتصادی است که استقلال پایدار, زمینه امید ,اعتماد به نفس و دسترسی به منابع را برای آنان فراهم می آورد .

وی ضمن تاکید بر انجام فعالیت های اجتماعی این گروه از زنان خاطر نشان کرد: در فرایند توانمند سازی آنان باید به رفاه ,دسترسی برمنابع ,آگاهی ,مشارکت و کنترل توجه شود .

عبداللهی با اشاره به راه اندازی بازارچه های خود اشتغالی برای این قشر از زنان اذعان داشت : لازم است برای محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار برند تعریف شود.

دومین نشست مجمع مشورتی بانوان عضو شورای اسلامی شهر های استان گلستان به میزبانی شهرستان آق قلا در سالن آلتین صحرا برگزار شد.

بانوان عضو شورا به تدوین برنامه هایی با هدف توانمندسازی زنان اهتمام ورزند

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1494
  • کد خبر : 5093