عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در کوی محتشم گرگان


برگزاری جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در کوی محتشم گرگان

برگزاری جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در کوی محتشم گرگان

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار گلستان گفت: یکی از مولفه های قدرت در استان گلستان وجود فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها می باشد که خود فرصت خوبی است و باید از این ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

علی اصغر طهماسبی در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان که بصورت مشترک با ستاد مدیریت و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع آسیب های اجتماعی به دستور رهبر معظم انقلاب 6 آسیب اولویت دار مشخص و احصا شده است و هر 6 ماه یکبار گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای این آسیب ها به رهبر معظم انقلاب ارائه می شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که ما درد را شناختیم، این درد باید تبدیل به فکر شده و فکر نیز باید تبدیل به عمل شده و وظیفه مندی دستگاه ها نیز در این خصوص باید مشخص شود .

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان، گفت: در حوزه مقابله با مواد مخدر و در قالب طرح شهید شوشتری به تمام فرمانداری ها ابلاغ شد که یک منطقه یا روستای آلوده را در حوزه استحفاظی خود شناسایی و پاکسازی کنند در همین راستا 14 نقطه آلوده در استان شناسایی و پاکسازی شد و این طرح مرحله به مرحله اجرا می شود.

طهماسبی ادامه داد: قبل از سال نود و دو 40 هکتار حاشیه نشینی در گلستان عنوان می شد که با راستی آزمایی صورت گرفته به هزار هکتار افزایش پیدا کرد که در سال نود و شش 5/6 میلیارد در حوزه حاشیه نشینی اعتبار گرفتیم که راه و شهرسازی استان موظف شد در مناطقی که فرمانداری ها معرفی می کنند این بودجه را هزینه کنند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در پایان با بیان اینکه هرچه سمن ها بیشتر پای کار بیایند مشکلات کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید تصدی گری دولت را کم و مسولیت را به سمن ها سپرد ضمن اینکه فرهنگ سازی استمرار یافته و همه ی دستگاه ها در حوزه مقابله و پیشگیری از اسیب های اجتماعی پای کار بیایند.

در این جلسه همچنین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل، گزارشی ازاقدامات انجام شده در راستای هفته فرهنگی و اقدامات فرمانداری ها ارائه نمود و اذعان داشت هدف از برگزاری جلسه کارگروه در کوی محتشم جلب توجه مدیران و دستگاههای ذیربط به مسئله حاشیه نشینی است.

عبدالرضا چراغعلی دبیر کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان، افزود: لازم است مساجد، محله، خیریه‌ها و انجمن‌ها نیز با دستگاه های اجرایی و دولتی همراهی کرده و در اقدامی اجتماع محور از ظرفیت های اهالی محله به منظور مدیریت آسیب‌ها و تبدیل محله به مکانی امن و آرام استفاده نماییم.

وی با اشاره به ساماندهی و مناسب سازی معابر گفت: یکی از برنامه های مهم شهرداری و دستگاههای مربوطه نسبت به ساماندهی و ایمن سازی برای آسفالت معابر منطقه بافت کوی محتشم می باشد.

در این جلسه فرمانداری گرگان و سایر دستگاه‌های اجرایی همچون بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری ناحیه 1، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بنیاد مهدویت و همچنین امام جماعت مسجد قمر بنی هاشم و چندی از اهالی کوی محتشم گرگان به ارائه گزارش اقدامات و نظرات خود پرداختند.

برگزاری جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در کوی محتشم گرگان

برگزاری جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در کوی محتشم گرگان

برگزاری جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان در کوی محتشم گرگان



ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .