عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سالانه بیش از 15 هزار میلیارد تومان هزینه مبارزه و پیشگیری مواد مخدر در کشور می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

سالانه بیش از 15 هزار میلیارد تومان هزینه مبارزه و پیشگیری مواد مخدر در کشور می شود

سالانه بیش از 15 هزار میلیارد تومان هزینه مبارزه و پیشگیری مواد مخدر در کشور می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: سالانه بیش از 15 هزار میلیارد تومان هزینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در کشور می شود.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: متأسفانه ما هر کجا که کم می آوریم، می خواهیم توپ را در زمین دیگران بیاندازیم، بنده اعتقاد دارم وقتی جوانی بر اثر بی مبالاتی و یا در اثر عدم نظارت دقیق والدین به دام مواد مخدر گرفتار می شود، نباید دیگران را مقصر شماره یک قلمداد کرد.

وی ادامه داد: همه همکاران ما در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان با همکاری سایر دستگاههای متولی در تلاش برای مقابله و پیشگیری مواد مخدر هستند اما همچنان شاهد افزایش تعداد معتادین و مصرف کنندگان هستیم که نشاندهنده این است که باید از ظرفیتهای مردمی بخصوص در حوزه پیشگیری بیشتر بهره مند شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یادآور شد: ما در کشوری زندگی می کنیم که به دلیل هم مرز بودن با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان یعنی افغانستان، در خطر بیشترین آسیب در این حوزه قرار داریم و هر ساله هزینه های هنگفتی صرف مبارزه با این پدیده شوم در کشور می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه عزم جدی و همگانی برای مبارزه با مواد مخدر وجود نداشته باشد، شاهد افزایش آمار آسیبهای مربوط به اعتیاد در جامعه خواهیم بود.

طهماسبی با تأکید بر نقش مهم صدا و سیما، رسانه ها، فضای مجازی و حتی شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی آسیبها و خطرات مواد مخدر گفت: ما باید در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تلاش کنیم تا رویکرد صرفاً مقابله ای را به رویکرد فرهنگی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ایده های برتر در زمینه کنترل و کاهش مواد مخدر که در تاریخ 29 بهمن ماه جاری در گرگان برگزار خواهد شد، بیان کرد: رویکرد تمامی جشنواره ها و همایش هایی که در این حوزه برگزار می شود، رویکرد فرهنگی و پیشگیرانه خواهد بود.

در ابتدای این جلسه نیز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اختتامیه جشنواره ایده های برتر با حضور آقای جزینی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار خواهد شد.

"سید احمد حسینی" ادامه داد: تا کنون بیش از هزار ایده برتر در زمینه کنترل و کاهش مواد مخدر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که بعد از مطالعه و جمع بندی هیأت داوران، به 10 ایده برتر ارسالی انتخاب شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

سالانه بیش از 15 هزار میلیارد تومان هزینه مبارزه و پیشگیری مواد مخدر در کشور می شود


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .