عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از روشهای مشارکتی مدیریت پسماند جزء ضروریات اداره شهرها و روستاها است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار :

استفاده از روشهای مشارکتی مدیریت پسماند جزء ضروریات اداره شهرها و روستاها است

استفاده از روشهای مشارکتی مدیریت پسماند جزء ضروریات اداره شهرها و روستاها است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه امروزه استفاده از روشهای مشارکتی مدیریت پسماند از جمله ضروریات و ملزومات در برنامه ریزی و مدیریت شهرها و روستاها محسوب می شود گفت: آشنایی با تکنیکهای کارا و تجربی در سایر شهرها و روستاها، می تواند عرصه های نوینی از ابعاد شیوه های تصمیم گیری و نحوه انتخاب روشهای جامع مشارکتی پیش روی برنامه ریزان و مدیران مرتبط با شهرها ارائه نماید.

مهندس رضا مروتی گفت :  گام اول جهت تشویق و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رفع مشکلات کنونی در صنعت بازیافت ایجاد اعتقاد در مسئولان استان جهت برون سپاری کار به بخش خصوصی است.

وی افزود: برگزاری همایش ملی فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت بازیافت که اسفندماه سالجاری در استان گلستان برگزار می شود فرصتی مناسب برای شناسایی و همگون سازی ظرفیتهای این بخش است.

معاون عمرانی استاندار درخصوص اهداف مهم این همایش گفت: تقویت بیش از پیش ارتباط فعالان این عرصه با مسئولان و طرح مشکلات مربوطه و آشنائی با آخرین دستاوردهای روز دنیا در عرصه مدیریت پسماند و صنعت بازیافت از جمله اهداف مهم تعریف شده برای این همایش مهم است.

 رئیس کارگروه استانی مدیریت پسماند در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اهمیت به حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند و آموزش در خصوص بی خطر سازی پسماندها علاوه بر آنکه یک تکلیف قانونی می باشد یکی از ضروریترین محورهای توسعه پایدار محسوب می شود.

وی گفت: اگر چه تصویب و ابلاغ قانون مدیریت پسماند نقطه عطفی در هدایت و جهت دهی در زمینه مدیریت پسماند در کشور بوده، اما بی تردید تا رسیدن به سر منزل مقصود و تحقق کامل اهداف مورد نظر راهی طولانی درپیش بوده وتلاش همگانی لازم است.

معاون عمرانی استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: برای شکل گیری چرخه مدیریت صحیح و مناسب پسماند، باید به برنامه ریزی، ساماندهی، عملیات اجرایی مربوط به تولید، جمع آوری، ذخیره سازی، جداسازی، بازیافت، پردازش و دفع پسماندها و بطور کلی آموزش و اطلاع رسانی اهمیت ویژه ای داده شود.

مروتی تصریح کرد: در کشور ما با توجه به نیاز روز افزون به منابع انرژی و محدودیت های منابع فسیلی، ضرورت سالم نگه داشتن محیط زیست و استفاده از انرژی های نو دارای اهمیت و جایگاه بسیار ویژه ای است که در این راستا و در استان گلستان حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تاسیس سازمان مدیریت پسماند بصورت مجموعه واحد استانی کوشـیده است در راستای مدیریت و نظارت و زمینه سازی جهت کاهش زباله تولیدی در خانوارها و همچنین تبدیل تهدید زباله به فرصت اشتغال با تقویت و حمایت صنعت بازیافت در استان انجام وظیفه نماید.

وی همچنین افزود: هم اکنون این سازمان ضـمن تلاش در جـهت تکمیل زیر ساختها با فرهـنگ سازی، بروز رساني سيستم های نرم افزاري و اطلاع رساني و ارتباط موثر با سایر استانها، ضمن عملیاتی نمودن پروژه ها وفق اعتبارات ابلاغی مربوطه و بر اسـاس برنامه ای مدون و اسـتراتژیک با همکاری شـهرداریها و دهیاریهای استان نسبت به آموزش شهروندان جهت همکاری و مـشارکت آحاد جامعه و اقتصادی نمودن طـرحهای مرتبط با صنـعت بازیافت بصورت دقـیق و کارشناسی از طریق بخش خصوصی نیز اقدام می نماید.

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 849
  • کد خبر : 5974