عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 430 طرح هادی در استان درحال اجراست

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار:

430 طرح هادی در استان درحال اجراست

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرحهای هادی استان گفت: تاکنون در مجموع برای حدود 910 روستا طرح هادی تهیه شده است و طرح هادی 120 روستا نیز مورد بازنگری قرار گرفته است و 7 طرح ساماندهی نیز تهیه شده است.

رضا مروتی با اعلام اینکه جهت اجرای پروژه های نیمه تمام اجرای طرح هادی روستاهای استان 932میلیارد ریال اعتبار لازم است تعداد طرحهای هادی را که هم اکنون در استان در حال اجراست 431 طرح دانست و افزود : جهت اجرای این طرحها ، 78میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاریها و 316 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات بیناد مسکن بوده است.

وی همچنین اعلام کرد: تعداد طرح های هادی که اجرای آنها به اتمام رسیده است شامل 212 طرح است و در سال 93 نیز برای 256 روستای استان طرح هادی در حال اجرا است.

مروتی گفت: همچنین در 4 روستا از قبیل زیارت – شاهکو – فارسیان –ساسنگ جزروستاهای دارای بافت با ارزش روستایی می باشند که از این تعداد روستای زیارت به بهره برداری رسیده است و روستاهای فارسیان از توابع آزادشهر، ساسنگ از توابع شهرستان مینودشت در دست اجرا می باشد و اجرای روستای شاهکوه از توابع شهرستان گرگان در برنامه سال آتی می باشد.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه هرگونه عملیات فیزیکی در روستاها با مجوز و برابر نقشه طرح هادی مصوب خواهد بود گفت: روستاها برابر طرح هادی مصوب که توسط مشاورین فنی مطالعه و تهیه شده، به صورت اصولی هدایت و توسعه پیدا می کنند تا پس از تهیه نقشه های تفکیکی و اجرایی لازم عملاً اجرای طرح هادی نیز آغاز شود .

مروتی همچنین خاطرنشان کرد: تهیه و اجرای طرح‌ های هادی با هدف توسعه و هدایت فیزیکی به صورت اصولی در روستاها و ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی در حال انجام می باشد.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1090
  • کد خبر : 6511