عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سطح زیر کشت گندم استان در سال جاری 399 هزار هکتار است

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان:

سطح زیر کشت گندم استان در سال جاری 399 هزار هکتار است

سطح زیر کشت گندم استان در سال جاری 399 هزار هکتار است

  معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گلستان گفت: سطح زیر کشت گندم استان در سال جاری 399 هزار هکتار بوده که 60درصد آن دیم و 40درصد آن آبی می باشد.

علی مرگدری در اولین کمیته خرید تضمینی محصولات کشاورزی (گندم) که با حضور مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و برخی از مدیران کل دستگاههای اجرایی ذیربط استان برگزار شد، افزود: با توجه به شروع زمان برداشت از نیمه اردیبهشت ماه پیش بینی می شود یک میلیون تن گندم خریداری و در مراکز خرید، انبارها و سیلوهای استان نگهداری و ذخیره گردد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع خرید به موقع گندم، برای جلوگیری خروج گندم از استان خواستار نظارت دقیق از سوی متولیان بخش کشاورزی شد.

وی با بیان اینکه بیشترین ضایعات گندم و محصولات کشاورزی در زمان برداشت اتفاق می افتد متذکر شد: به منظور کاهش ریزش و هدررفت گندم قبل از ورود به سیلوهای استان، بارگیری و حمل این محصول به شکل اصولی و صحیح انجام شده و کمباین های مستهلک از رده خارج شوند.

به گفته مرگدری، با این اقدام، ضایعات 10درصدی برداشت گندم کاهش می یابد.

علی مرگدری معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان گفت: با توجه به پیش بینی تولید 125 هزار تن سیب زمینی در سال جاری در استان، برنامه ریزی برای صادرات 100 هزارتن سیب زمینی از سوی دستگاههای اجرایی ذیربط صورت پذیرد.

 


ارسال کننده خبر : معاونت برنامه ریزی و اشتغال
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .