عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عدم تصمیم گیری برای جزیره آشوراده یعنی ایجاد مشکل در بخشهای دیگر

مرگدری :

عدم تصمیم گیری برای جزیره آشوراده یعنی ایجاد مشکل در بخشهای دیگر

عدم تصمیم گیری برای جزیره آشوراده یعنی ایجاد مشکل در بخشهای دیگر

 معاون برنامه ریزی استاندار گلستان جزیره آشوراده را نگین گلستان دانست و افزود: عدم تصمیم گیری برای رشد و توسعه آشوراده ما را در بخش های دیگر دچار مشکل می کند.

علی مرگدری، معاون برنامه ریزی استاندار گلستان در نشستی با سرمایه گذاران استان، با بیان اینکه نگاه دولت، نگاهی با رویکرد غیردولتی است، اظهار داشت: از این رو جهت رفع موانع و چالش های پیش روی سرمایه گذاران، به کرات از مسئولان خواسته شده به انعکاس قوانین و مقررات دست و پاگیر و مشکل ساز در این راستا بپردازند.

مرگدری به درآمد سرانه گلستان بعد از استان شدن اشاره کرد و بیان داشت: در سال 76 و در مقطعی که استان گلستان به عنوان منطقه محروم محسوب می شد، میانگین درآمد سرانه استان، 68 درصد بود، در حالی که این رقم در سال 90 به 47 درصد میانگین کشوری رسید.

وی گلستان را استانی برخوردار از شرایط اقلیمی، ظرفیت و پتانسیل های مناسب دانست و اذعان داشت: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی، اما در حال حاضر میانگین درآمد سرانه استان در شرایط مناسبی قرار ندارد.

مرگدری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قابلیت و پتانسیل بسیاری در استان وجود دارد، تنها 25 صدم درصد ارزش افزوده در بخش صنعت داریم که اکنون با توجه به شرایط سعی در تقویت بخش خصوصی داریم.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان ضمن تاکید بر توسعه ریلی، هوایی و دریایی، تصریح کرد: بسترهای لازم جهت جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری در استان باید فراهم شود تا سرمایه گذاران و بخش های خصوصی بتوانند در شرایطی امن و مناسب، وارد توسعه توسعه بخش صنعت گردشگری شوند.

وی توسعه راه آهن را در حوزه گردشگری مهم دانست و عنوان کرد: در اجرای فاز اول خط راه آهن، 5/4 میلیون تن و در فاز دوم تا سقف 10 میلیون تن، قادر به مراوده با کشورهای آسیای میانه هستیم.

مرگدری همچنین به راه اندازی ترمینال غلات در منطقه اینچه برون خبر داد و تصریح کرد: طبق پیش بینی های انجام گرفته، زمینی به مساحت دو هزار هکتار جهت احداث، در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان آشوراده را نگین و پیشانی استان نام برد و افزود: اگر نتوانیم برای آشوراده تصمیم گیری کنیم، سایر بخش ها نیز دچار مشکل می شوند و به همین جهت باید نگاهی ویژه نسبت بدان داشت.

وی ادامه داد: آشوراده دارای ظرفیت گردشگری مناسبی است که با توجه به مساحت زیاد این منطقه می توانیم آن را به منطقه ای توریستی تبدیل کنیم که قطعا موفقیت در این را، نیازمند پیگیری جدی مسئولین است.

مرگدری این منطقه را جزء مناطق چهارگانه عنوان کرد و افزود: پس از حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در گلستان و اعلام حمایت های وی در خصوص توسعه گردشگری آشوراده، این مهم باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان با ابراز خرسندی از تعیین مرزهای جغرافیایی استان، خاطرنشان کرد: تقسیمات استانی از چالش هایی بود که با تلاش نمایندگان و مسئولین استانی به وضع جغرافیایی مشخص رسیده و مشکل برطرف شد.

وی ضمن تاکید بر تقویت گردشگری در بخش غیردولتی، تصریح کرد: میراثی که اکنون نزد ماست باید به عنوان میراث گذشتگان حفظ شود و در کنار آن به حفظ مباحث توسعه ای نیز توجه شود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .