عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مانورها باید به دنبال ارتقای توانمندی سازمان‎های عملیاتی باشد

معاون اداره کل مدیریت بحران استان گلستان:

مانورها باید به دنبال ارتقای توانمندی سازمان‎های عملیاتی باشد

مانورها باید به دنبال ارتقای توانمندی سازمان‎های عملیاتی باشد

معاون اداره کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: مانورهای آموزشی در دستگاه‎های عملیاتی استان باید در پی ارتقای توانمندسازی آن سازمان و بالطبع استان  در برابر حوادث غیرمترقبه باشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان از گرگان، حمید رضا منتظری امروز صبح در جلسه کمیته امداد و نجات استان گلستان اظهار کرد: سناریوی این مانورها باید منطبق با شرایط واقعی حادثه و به دنبال شبیه‎‎سازی قعالیت‎های زمان وقوع یک رخداد طبیعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از مانور‎های عملیاتی علاوه بر تمرین و آماده داشتن یک سیستم برای مقابله با حوادث احتمالی، افزایش تعامل بین ‎دستگاهی است که این فرآیند برای مجموعه مدیریت بحران بسیار حائز اهمیت است.

منتظری با اشاره به مانور اخیر شرکت آب و فاضلاب شهری استان‎های معین خراسان رضوی در مشهد مقدس افزود: هدف از این مانور علاوه بر سنجش توانمندی دستگا‎ه‎های استانی، بررسی نوع تعاملی بود که این دستگاه‎ها می‎توانستند در زمان حادثه داشته باشند.

وی ادامه داد: این مانور در شرایط مناسب توام با همکاری مطلوب دستگاه‎های تخصصی مرتبط برگزار شد و همه شرکت‎کنندگان در آن با شرایط خاص عملیات در زمان حوادث بحران‎زایی چون زلزله به شکل عملی آشنا شدند.   

این مسئول گلستانی با اشاره به حضور نمایندگان از مدیریت بحران گلستان در این مانور فرا استانی اذعان کرد: مدیریت بحران به چنین حرکاتی ارزشمند اعتقاد دارد و بر این اساس با تصمیم مدیریت آن با توان کامل در این دوره به عنوان ناظر عملیات شرکت داشت.

منتظری تصریح کرد: مجموعه بررسی‎ها نشان می‎دهد که استان گلستان در این برنامه مانور در بین دیگر استان‎های معین« خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، تهران و مازندران»، چه در بعد عملیاتی و چه در فاز هماهنگی بین سازمانی از شرایط مطلوبی برخوردار بود و تنها استانی بود که دستگاه‎های استانی وی را در مانور همراهی کرده‎ بودند.

وی یادآور شد: باید قدر این تعامل بین سازمانی را دانست و بیش از پیش آن را تقویت کرد تا در زمان بروز حوادث طبیعی بتوان از تمامی اجزای امدادی و تخصصی استان برای کاهش خسارات طبیعی و پیشبرد مدیریت بحران بهره ‎برد.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 954
  • کد خبر : 8697