عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه استان در سال جاری برگزار شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

اولین جلسه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه استان در سال جاری برگزار شد

اولین جلسه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه استان در سال جاری برگزار شد

اولین جلسه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه استان در سال 94 به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه گفت: اهمیت برگزاری جلسات کارگروه اتباع بیگانه به این جهت است که این کارگروه بالاترین مرجع تصمیم گیری استانی در حوزه اتباع خارجی می باشد و مصوبات این کارگروه در صورت تأیید، در کارگروه دائمی کشور قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

"علی اصغر طهماسبی" خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مؤلفه های امنیتی نظیر مرز، قومیت و مذهب در استان گلستان، بالطبع موضوع اتباع خارجی در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز به نگاه ویژه دارد.

وی هدف از تشکیل جلسات کارگروه اتباع را بالا بردن ضریب حساسیت مسئولین در حوزه اتباع خارجی دانست و افزود: باید این حساسیت به مبادی محلی و اجرایی بویژه دهیاران و پایگاههای بسیج در شهرها و روستاها تسرّی یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: نهادینه نمودن ارائه اطلاعات، آمار و تحرکات اتباع و مهاجرین خارجی توسط مبادی محلی و برخورد با اتباع متخلف از طریق مجاری قانونی، از مواردی است که باید مورد اهتمام جدی مسئولان شهرستانهای استان قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته منظور ما از برخورد با اتباع متخلف، استفاده از ابزارهای قانونی است و خدای نکرده نباید به هیچ عنوان برخورد خشن و تحقیرآمیزی نسبت به اتباع داشته باشیم و در همه موارد رأفت اسلامی را سرلوحه رفتارمان با اتباع بیگانه قرار دهیم.

طهماسبی در ادامه به بیان مهمترین اولویت های کاری اداره کل اتباع و امور مهاجرین استانداری در سال 94 پرداخت و استمرار روند ساماندهی اتباع، نهادینه نمودن شناسایی و راست آزمایی، ایجاد بانک اطلاعاتی اتباع و تعیین تکلیف مدعیان تابعیت را مهمترین اولویت های این حوزه در سال جاری عنوان کرد.   

اولین جلسه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه استان در سال جاری برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .