عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین نشست هم اندیشی توسعه شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان:

اولین نشست هم اندیشی توسعه شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی توسعه شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

 اولین نشست هم اندیشی توسعه شهرستان علی آبادکتول باحضور احمد تجری مفرد فرماندار شهرستاان علی آبادکتول، مرگدری معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، اعضای شورای اداری علی آباد کتول و مردم شهرستان در محل هتل پارمیس شهرستان برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار گلستان با بیان اینکه استان گلستان از اقتصاد تک محوری کشاورزی خارج شده است، گفت: بخش کشاورزی گلستان یک ظرفیت و پتانسیل است و فرصتهای فراوان دارد اما پاسخگوی نیازهای استان نیست و لازم است یه با تلاش و همفکری در راه توسعه همه جانبه استان گام برداریم.

مرگدری گفت: به نظر من مقام معظم رهبری می خواهند در یک تلاش به یک درک و فهم مشترک از مشکلات نارسایی ها و مشکلات در وضع موجود برسیم و در کنار همدلی و تعامل به یک برون رفت از وضع موجود به وضع مطلوب دست یابیم.

وی در ادامه گفت: ما تا نیاز را احساس نکنیم و باور نکنیم که نیاز داریم، حرکتی محقق نمی شود و حرکت اگر مبتنی بر شناخت نباشد احتمال توفیق کمی دارد.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: قاعده یک شناخت نیاز به یک سری اطلاعاتی دارد که بشود براساس آن برنامه ریزی کرد، که بدانیم کجا هستیم چه امکانات موقعیت، فرصت و تهدیدهایی داریم و هرچه برنامه ریزی ما دقیق تر باشد امکان نتیجه گرفتن بیشتر است.

 مرگدری تاکید کرد: با بررسی هایی که تاکنون انجام دادیم و سند آمایش استان بازشناسی شد و از میان آنها 157 عنوان فعالیت موضوعات مهم استان شناسایی شد، از دل آن 57 پروژه محرک استان بیرون آمد و به بهانه سفر 27 پروژه اساسی و بنیادی در استان تعریف شد.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان اذعان داشت: ما زمینه را برای فعالیت بخش غیر دولتی فراهم ساختیم این درحالی است که وضعیت استان وضعیت مطلوبی نبوده است به حدی که مثلا در موضوع نیروی انسانی که 129 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم 65 میلیارد تومان کسری اعتبار هزینه داشتیم و در طرح های عمرانی بیش از هزار طرح نیمه تمام داشتیم.

معاون برنامه ریزی استاندارگلستان یادآوری کرد: ما استان را از تک محوری به حوزه 4 محوری ارتقاء وضعیت داده شد که کار بنده و استاندار نبوده بلکه همه دستگاهها و علاقه مندان در این فرایند مداخله کرده اند.

معاون برنامه ریزی استانداری گلستان در پایان افزود: از همه علاقه مندان و اساتید می خواهم که به فرمانداری و شهرستان کمک کنند، دولت نیز با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال رونق اقتصادی در سال 94 است.

فرماندار علی آباد کتول نیز در ادامه با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از واحدهای صنعتی شهرکهای صنعتی علی آباد تعطیل است گفت: متاسفانه در شهرک صنعتی ۸۵ واحد صنعتی داریم که ۲۲ واحد آن به دلایل مشکلات و شرایط سخت اقتصادی تعطیل است و تنها حدود ۵ واحد صنعتی فعالیت دارد و ما بقی نیز بصورت نیمه فعال ۳۰ الی ۵۰ درصد به سر می برند.

تجری خاطرنشان کرد: امروز راه گریز از مشکلات شهرستان تقویت داشته هاست و اینکه برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه ای داشته باشیم زیرا ما با داشتن پتانسیل های مختلف کشاورزی و گردشگری شرایط ویژه ای را داریم.

فرماندار علی آباد کتول با تاکید بر لزوم برنامه محوری گفت: باید ببینیم کجا بوده ایم و کجا هستیم و به کجا باید برسیم، ولی متاسفانه با همه این پتانسیل ها ی موجود در شهرستان امروز نرخ بیکاری شهرستان علی آباد کتول بیش از 14 درصد است.

تجری در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در شهرک صنعتی 85 واحد صنعتی داریم که 22 واحد آن به دلایل مشکلات و تنگناهای مالی و شرایط سخت اقتصادی در حال حاضر تعطیل است و تنها حدود 5 واحد صنعتی فعالیت دارد که ما بقی نیز بصورت نیمه فعال 30 الی 50 درصد به سر می برند.

فرماندار علی آباد کتول ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در راستای منویات مقام معظم رهبری و در راستای نشست ها و هم اندشیی ها بتوانیم گامهای بسیار مثبتی را در مسیر توسعه شهرستان بر داریم.

رحمت الله نوروزی نیز با اشاره به اجرا نشدن مصوبه هیئت دولت درباره تبدیل جزیره آشوراده به منطقه گردشگری اظهار داشت: در سفر استانی هیئت دولت به گلستان، این مصوبه به تصویب رسید اما متاسفانه این طرح به دلایلی هنوز اجرائی نشده است.

وی با اشاره به سهم کم استان گلستان در بخش گردشگری افزود: یکی از راه‌های توسعه استان گلستان، توجه به گسترش صنعت گردشگری است که در همین باره طرح‌هایی برای استفاده از ظرفیت موجود در مناطق زرین گل و آبشار کبودال در دست طراحی است که امیدواریم با اجرای آن زمینه رشد گردشگری در منطقه مهیا شود.

اولین نشست هم اندیشی توسعه شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

 

اولین نشست هم اندیشی توسعه شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

 

اولین نشست هم اندیشی توسعه شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

 

اولین نشست هم اندیشی توسعه شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .