عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بانوان فرهیخته به عنوان حافظان اقتدار نظام اسلامی باید در تحقق اهداف اسلام بکوشند

مدیر کل امور بانوان و خانواده استان گلستان:

بانوان فرهیخته به عنوان حافظان اقتدار نظام اسلامی باید در تحقق اهداف اسلام بکوشند

بانوان فرهیخته به عنوان حافظان اقتدار نظام اسلامی باید در تحقق اهداف اسلام بکوشند

 نخستین نشست بانوان فعال و فرهیخته عرصه دینی بندرترکمن با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استان در سالن جلسات تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست فائزه عبداللهی با اشاره به اهداف و سلسله نشستهای بانوان فرهیخته در کل کشور اظهار داشت:بی شک زنان فرهیخته فعال در عرصه های دینی ضمن احساس مسولیت بیشتر با همفکری و فعالیت خود در جهت دغدغه های حوزه زنان و دین گامهای موثری را می توانند در راستای حل معظلات این حوزه بردارند.

وی با بیان اینکه زنان فرهیخته دین در تمامی عرصه ها دغدغه دارند افزود:تا انسانهای جامعه ساخته نشوند راه به جایی نخواهیم برد چرا که نیروی انسانی متعهد بالاترین سرمایه انسانی هر کشور است که بااولویت بندی آسیبها ودغدغه های اجتماعی می تواند ضمن بررسی معظلات ،مطالعات مفید وکاربردی خود را در راستای حذف آسیبهای موجود ارائه نماید.

عبداللهی با بیان اینکه بانوان توانمندی های خود را بالا ببرند وهر روز توانمندتر از روز پیش حضور فعال داشته باشندگفت : بانوی فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی مروج ارزش های نظام اسلامی است و نسبت به وضعیت اجتماعی ,فرهنگی و دینی منطقه خود آگاهی و حساسیت دارد و در هماهنگی ,همسویی تعمیق و گسترش فرهنگ دینی کوشا است

وی احیاء و بازتولید نگرش ارزشی اسلام و ارائه الگواز هویت زن مسلمان –شناسایی, رصد و الویت دهی به آسیب ها و نیازهای فرهنگی دینی - زمینه سازی جهت هدایت و اثر بخشی بانوان- تدبیرسیمای حضوراجتماعی زنان -حمایت از ایده ها و تولیدات فکری و فرهنگی در کاهش آسیبها ( خودکشی طلاق و بد حجابی و ...) را از اهداف فعالیت بانوان فرهیخته و تاثیر گذار عنوان کرد .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان تصریح کرد:بسیاری از معظلات را می توان با برنامه ریزی و بررسی های میدانی کاهش داد لذا صرفا با بسنده کردن به مشکلات نباید آن را حل نشدنی دانست چرا که بازنگری در آموخته و ارزشهای دینی راهکارهای مفیدی را ارائه می هد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت:برای پیشبرد اهداف تعاملات با بزرگان و استقبال از ایده های نو خاصه در قشر جوان کشور از اهم امور است که باید به آن توجه جدی و بایسته ای شود.

عبداللهی با اشاره به بحث عفاف و حجاب اذعان داشت:به طور مثال در گذشته سنتهای زیبای زنان ترکمن در حجاب بسیار رعایت و مورد توجه بود اما اکنون فاصله بسیاری با آن سنتها وجود دارد لذا ورود جدی به فضاها و هدایت اقشار جامعه خاصه در فضای مجازی از اهم امور است.همچنین استفاده از ایده های کارشناسان حوزه های علمیه در تعمیق باورهای دینی ،تعیین سیاست و خط مشی و تلاش در جهت پیشبرد اهداف اموری است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با اشاره به سال همدلی و همزبانی استفاده فکری مناسب درجهت تحقق شعار سال را مهم و ضروری دانسته و ضمن بیان درگیری های موجود در کشورهای اسلامی در کشتار مسلمانان مظلوم جهان یادآور شد:در عصرکنونی دشمن با بهره گیری از خود مسلمانان کشتار های وسیعی را در جهان خاصه کشورهای اسلامی به راه انداخته است لذا آگاهی از اهداف دشمن درخصوص ضربه زدن به اسلام ناب محمدی امری ضروری است که بانوان فرهیخته به عنوان حافظان اقتدار نظام اسلامی ضمن توجه به آن باید در تحقق اهداف اسلام ناب محمدی بکوشند.

بانوان فرهیخته به عنوان حافظان اقتدار نظام اسلامی باید در تحقق اهداف اسلام بکوشند

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 796
  • کد خبر : 9002