عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اشتغال اتباع خارجی تهدیدی برای جوانان گلستانی نیست

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری:

اشتغال اتباع خارجی تهدیدی برای جوانان گلستانی نیست

اشتغال اتباع خارجی تهدیدی برای جوانان گلستانی نیست

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری گلستان گفت: اشتغال اتباع خارجی ، تهدیدی برای جوانان گلستانی نیست زیرا تنوع کار و درآمد حاصل از این کار مورد استقبال و پذیرش جوانان استان نیست ، لذا به هیچ وجه نمی توان اظهار کرد که فرصت های شغلی مورد نیاز جوانان استان توسط اتباع خارجی اشغال شده است.

"مهدی دهرویه" در گفتگویی خبری با بیان این مطلب اظهار داشت: دفاتر کفالت بعنوان بخش خصوصی ارائه خدمات به اتباع خارجی ضمن تمدید مدارک اقامتی، نسبت به ارائه کارت کار با دریافت تعرفه های قانونی و انتخاب یک شغل از مشاغل چهل گانه در نظر گرفته شده، مسیر حوزه اشتغال آنان را مشخص می کند که این مشاغل چهل گانه اساساً با رویکرد جوانان استان مواجه نیست.

وی ادامه داد: شرایط درآمدی ونوع کار اتباع خارجی در استان گلستان دارای ظرفیت محدود و کمتر از میانگین سایر نقاط کشور است، لذا استان کشش و جاذبه ای برای حضور اتباع خارجی مازاد بر جمعیت حاضر و ورودی جدید ندارد.

دهرویه از تهیه سند جامع اتباع ومهاجرین خارجی تحت عنوان شناسنامه اقامتی ، امنیتی و جمعیتی با دستور استاندار گلستان خبرداد و گفت: دراین سند سعی شده که واقعیتهای حضور اتباع و مهاجرین خارجی در ابعاد مختلف بیان و تحلیلی جامع از آن ارائه شود .

وی بیان داشت که بدنبال تقویت فرصت های حضور اتباع و مهاجرین خارجی ، کنترل و تثبیت اقامت قانونی و کاهش تهدیدها با جلوگیری از تردد و اقامت غیرقانونی با اعمال قوانین هستیم.

به گفته مدیرکل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری گلستان وجود اتباع خارجی در ایران یک واقعیت اجتناب ناپذیر است افغان ها درحال حاضر به واسطه معیشتی و امنیتی وضعیت خوبی در کشورشان ندارند و کشور افغانستان مراحل بازسازی و ایجاد شرایط مناسب را به کندی طی می کند. وی افزود: لذا ایران اسلامی بعنوان ام القرای جهان اسلام و براساس آموزه ها ی دینی توجه ویژه ای به این کشور مسلمان دارد.

دهرویه در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مشکل آنها را مشکل خودش می داند و تمام تلاش و کوشش خود را در جهت ثبات امنیت ، استقلال و پیشرفت کشور افغانستان بکار خواهد بست.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .