عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایران سرآمد حمایت از پناهندگان و آوارگان در جهان می باشد

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی:

ایران سرآمد حمایت از پناهندگان و آوارگان در جهان می باشد

ایران سرآمد حمایت از پناهندگان و آوارگان در جهان می باشد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: جمهوری اسلامی ایران سرآمد حمایت از پناهندگان و آوارگان در سرتاسر جهان می باشد.

"مهدی دهرویه" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان به مناسبت روز جهانی پناهنده بیان کرد: شعار و پیام اصلی سازمان ملل در روز جهانی پناهنده " زندگی مردم عادی در شرایط غیرعادی" می باشد.

وی افزود: نقض حقوق بشر ، حوادث طبیعی ، فقر و تهی دستی و از همه مهمتر حضور جنگ طلبان و استعمارگران در دنیا باعث آوارگی میلیونها انسان شده است .

دهرویه ادامه داد: نگاهی به تاریخ سه دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نشانگر پذیرش پناهندگان توسط جمهوری اسلامی به ویژه پناهندگان و آوارگان کشورهای همسایه با آغوش باز و ایجاد شرایط زندگی همانند مردم ایران اسلامی بوده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بعنوان ام القرای جهان اسلام نگاه ویژه ای به این طیف دارد و حتی در بدترین شرایط و در دهه شصت و در زمان جنگ تحمیلی پذیرای آنان بوده است.

وی ضمن امیدواری به محقق شدن آرزوی پناهندگان برای به بازگشت به کشورشان گفت: شرایط امروز حاکم بر منطقه، عزم و اراده ما بر اقامت و تردد قانونی را بیشتر نموده و تقاضای ما از جامعه پناهنده گان و آوارگان، استفاده از امکانات فراهم شده جهت کسب مدارک و مجوزهای قانونی، جهت اقامت و اشتغال می باشد.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .