عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تكيه دولت تدبير و اميد بر مردم است

وزيركشور:

تكيه دولت تدبير و اميد بر مردم است

تكيه دولت تدبير و اميد بر مردم است

 وزير كشور گفت: دولت تدبير و اميد دكتر روحاني درصدد است در حوزه هاي مختلف با تكيه بر مردم امور را پيش ببرد تا مشكلات را رفع نمايد.

دكتر "عبدالرضا رحماني فضلي" روز دوشنبه در همايش ائمه جمعه شيعه و سني و اعضاي ستادهاي نماز جمعه شهرستان هاي استان گلستان در مينودشت، افزود: همانطور كه مردم در پيروزي انقلاب اسلامي و همچنين جنگ تحميلي نقش اساسي داشتند، ادامه انقلاب نيز بايد با حضور مردم باشد.
وي ادامه داد: در حوزه اقتصاد با وجود مشكلاتي كه هم اكنون وجود دارد و تحريم هاي دشمنان نيز بيشتر شده است ، ادامه روند قبلي در حوزه اقتصاد نتيجه بخش نخواهد بود.
وزير كشور بخش عمده مشكلات اقتصادي را ريشه در گذشته و تكيه بودجه ها بر نفت دانست و افزود: بعد از انقلاب نيز به خاطر مشكلات جنگ و بازسازي ها ، تكيه اصلي بودجه دولت ها برنفت بوده است.
دكتر رحماني فضلي گفت: اكنون كه به خاطر تحريم ها فروش نفت كاهش يافته شرايطي پيش آمده تا با حضور مردم در ميدان اقتصاد از نقش نفت در بودجه ها كاسته شود.
وي با ذكر اينكه حدود 500 هزار ميليارد تومان نقدينگي در دست مردم است گفت :بايد كاري كنيم تا اين منابع به سوي سرمايه گذاري در بخش توليد و اشتغال سوق پيد كند.
دكتر رحماني فضلي ادامه داد: در حوزه مصرف نيز قادر هستيم به راحتي 20 درصد از مصرف را كاهش دهيم كه با اين صرفه جويي رشد قابل ملاحظه اي را در اقتصاد شاهد خواهيم بود.
وزير كشور ميزان بهره وري در كشور را نيز بسيار پايين ذكر كرد و گفت: قرار بود از 6درصد رشد اقتصادي كشور، 3 درصد بهره وري داشته باشد اما اين ميزان به يك درصد كاهش يافت.
وي طولاني شدن انجام پروژه ها، هزينه بر بودن آنها و كيفيت پايين آنها را نشانه بهره وري پايين دانست و ادامه داد: ائمه جمعه و روحانيت در خصوص تجهيز منابع و نيز بهره وري و صرفه جويي با استفاده از اعتماد عمومي مردم مي توانند نقش مهمي را ايفا كنند.
وزير كشور، نقش مردم را در حوزه فرهنگي پر رنگ دانست و گفت: بايد آموزه هاي فرهنگي نظير فرهنگ عفاف وحجاب را با استفاده از مردم نهادينه كنيم.
دكتر رحماني فضلي در حوزه اجتماعي نيز با اشاره به برخي مشكلاتي مانند اعتياد گفت: برغم تلاش هايي كه صورت گرفته اما نتايج مطلوبي حاصل نشده است.
وي گفت: روحانيت و ائمه جمعه با هدايت و بسيج مردم مي توانند مبارزه با اين معضل را با همكاري مردم انجام دهند.
به گفته وي ، براي حل مشكلات اجتماعي رويكرد اجتماعي محور بايد داشته باشيم و با تكيه برمردم بر آنها فايق آييم.
وزير كشور نقش روحانيت را در حل مسايل و مشكلات جامعه بسيار حايز اهميت دانست و گفت: بايد با اعتقاد عميق و ژرف نگر براي ساخت جامعه مطلوب از مباني دين و مروجين آن كمك بخواهيم.
وزير كشور همچنين در آيين افتتاح حوزه علميه خواهران مينودشت و نيز مسجد جامع اين شهر كه به تازگي بازسازي شده شركت كرد.
همايش يك روزه ائمه جمعه شيعه و سني و اعضاي ستادهاي نماز جمعه شهرستان هاي استان گلستان با حضور استاندار گلستان و جمعي از مسوولان استان و شهرستان هاي شرق گلستان در مصلي نماز جمعه مينودشت برگزار شد.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1396
  • کد خبر : 166