عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سرپرست هيأت ورزشهاي زورخانه اي و پهلواني استان منصوب شد


سرپرست هيأت ورزشهاي زورخانه اي و پهلواني استان منصوب شد

سرپرست هيأت ورزشهاي زورخانه اي و پهلواني استان منصوب شد

 

"علی اصغر طهماسبی" در آیینی با حضور اهالی ورزش و پیشكسوتان ورزش باستانی به عنوان سرپرست جدید هیأت ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی استان گلستان معرفی شد و از زحمات "علی اكبر سوخته سرایی" رئیس پیشین این هیأت تقدیر بعمل آمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این آیین گفت: شما ورزشكاران رشته باستانی در گود زورخانه ها با نام نامی امیرالمومنین علی(ع) منش پهلوانی آموخته اید.
وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم بهتر است در هر رشته ورزشی از پیشكسوتان ارزشمند همان رشته، در رأس هیأتهای استانی بهره مند شویم و ما مسئولین به عنوان شاگرد و پشتیبان در خدمت این عزیزان باشیم.
سرپرست هیأت ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی استان، اظهار داشت: متأسفانه جوانان ما نسبت به رشته های دیگر، كمتر به سراغ این ورزش ایرانی و اسلامی رفته اند كه باید آسیب شناسی شده و با فرهنگسازی مناسب بتوانیم جوانان را به سمت ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای سوق دهیم.
وی با تأكید براینكه استان گلستان دارای ظرفیتهای بسیار بالایی در ورزش باستانی است، خاطرنشان كرد: ما در این رشته قهرمان ملی داریم و با توسعه آن می توانیم حرفهای زیادی در ورزش باستانی و زورخانه ای كشور داشته باشیم.
طهماسبی درادامه ورزش، فرهنگ و اجتماع را سه مؤلفه مرتبط دانست كه اگر در كنار هم بروز و ظهور نكنند، با آسیبهای اجتماعی نظیر گرایش جوانان به مواد مخدر و اعتیاد مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: جوان اگر از ورزش فاصله بگیرد به دامن اعتیاد می رود بنابراین باید همه دست بدست هم دهیم تا با توسعه همه جانبه ورزش ، بویژه ورزشهای همگانی، گامهای بلندی برداریم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار در پایان خاطرنشان كرد: امیدوارم تا بتوانم در هیأت ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای در محضر همه پیشكسوتان این رشته در استان گلستان منشأ اثرگذاری و خدمت باشم.
در ابتدای این مراسم مدیر كل ورزش و جوانان استان گفت: این رشته همواره با علاقه ویژه مسئولین نظام مواجه بوده و توجه به آن مورد تأكید مقام معظم رهبری قرار دارد و در استان گلستان نیز اینگونه بوده و آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، از علاقه مندان و مخاطبان این ورزش پهلوانی هستند.
"قربانعلی پاشا" تصریح كرد: خوشبختانه با حمایت های خوب مسئولین استان و شخص آیت الله نورمفیدی زورخانه بسیار زیبایی در گرگان به بهره برداری رسید كه در اختیار ورزشكاران و علاقه مندان این رشته قرار گرفته است.
وی از آغاز عملیات اجرایی ۵ زورخانه دیگر در شهرهای گنبد، كلاله، علی آباد، كردكوی و فاضل آباد خبر داد و بیان كرد: كار ساخت این پروژه ها آغاز شده و امیدواریم با مساعدت مسئولین ، در سال ۹۳ شاهد پیشرفت فیزیكی خوبی در ساخت این زورخانه ها باشیم.


تأیید کننده خبر : ehsangharib
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 4641
  • کد خبر : 6