عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش تعرفه‎های پروانه ساختمانی در استان گلستان

معاون استاندار گلستان خبر داد:

کاهش تعرفه‎های پروانه ساختمانی در استان گلستان

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از کاهش تعرفه‎های پروانه‎های ساختمانی برای کمک به افزایش ساخت و ساز در استان خبر داد.

"رضا مروتی" در جمع شهرداران استان گلستان اظهار داشت: شهرهای تازه تاسیس در گلستان از امتیاز ویژه تعرفه‎های ساختمانی برخوردار می‎شوند.

 وی تصریح کرد: هزینه‎های بالای صدور پروانه‎ها نظیر مباحث مربوط به نظام مهندسی، بیمه‎های ساختمانی، مسائل مربوط به شهرداری‎ها سبب شده تا در شهرهای کوچکتر با کاهش صدور پروانه مواجه باشیم.

 معاون امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه تعرفه پروانه‎های ساختمانی در کمیته چهارنفره مجددا ارزیابی شده، افزود: این روند سبب شد تا کاهش خوبی به لحاظ ساخت و ساز برای استان گلستان داشته باشیم.

 

4 شهر جدیدالتأسیس در گلستان از مشوق‎های خوبی برخوردار می‎شوند

 مروتی با بیان اینکه چهار شهر جدیدالتاسیس در گلستان از مشوق‎های خوبی برخوردار می‎شوند، خاطرنشان کرد: تعرفه این شهرها فعلا هفت هزار تومان بر مبنای تعرفه‎های روستایی اعلام شده تا این شهرها بتوانند طی مدت 10 سال به وضعیت شهری برسند که هم‌زمان با این سنوات قطعا الزامات شهری نیز برایشان فراهم می‎شود.

 وی از تقسیم‎بندی تعرفه‎ها در سه بخش مختلف خبر داد و یادآور شد: این تعرفه‎ها برای شهرهای زیر 25 هزار نفر، شهرهای بالای 25 هزار نفر و شهرستان‎های گنبدکاووس و گرگان تقسیم‎بندی شده است.

 معاون امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه ساختمان‎های یک تا دو طبقه امتیازات بسیار ویژه دریافت می‎کنند، خاطرنشان کرد: تعرفه‎ها برای شهرهای زیر 25 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این رویه در مورد شهرستان‎های گرگان و گنبدکاووس نیز صدق می‎کند.

 مروتی بیان داشت: برای ساختمان‎های بلندمرتبه برای اینکه مشوق‎هایی درنظر گرفته شود به گونه‎ای عمل شده که در طبقات بالا حتی این تعرفه به سمت صفر میل می‎کند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2535
  • کد خبر : 1056