عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگاههای اجرایی ملزم به رعایت و اجرای مناسب سازی محیط و مبلمان شهری اند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار :

دستگاههای اجرایی ملزم به رعایت و اجرای مناسب سازی محیط و مبلمان شهری اند

دستگاههای اجرایی ملزم به رعایت و اجرای مناسب سازی محیط و مبلمان شهری اند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی ملزم به رعایت واجرای قوانین مناسب سازی محیط و مبلمان شهری هستند؛اظهار داشت:بیست درصد جامعه ما با انواع مختلف معلولیت اعم از جسمی ، ذهنی و غیره درگیر است و لذا همه دستگاههای دولتی و خصوصی موظف به رعایت و اجرای قوانین مرتبط با رعایت حقوق این عزیزان هستند.

رضا مروتی با تقدیر از اقدامات خوب سازمان بهزیستی برای حل مشکلات این بخش از جامعه افزود : براساس تعریف سازمان ملل متحد ، ایران در زمره کشورهای سالخورده محسوب می شود و روند زندگی هر فردی در نهایت به سمت سالمندی است و این موضوع واقعیتی است که قابل کتمان نیست و لذا ما وظایف ذاتی برای کمک به بالندگی و پیشرفت جامعه داریم.

وی همچنین تصریح کرد : رفع بسیاری از مسائل مرتبط با مناسب سازی محیط با حداقل هزینه ها قابل انجام است و ضروری است که برنامه زمان بندی مشخص برای دستگاههای مورد هدف در طرح سالم سازی محیط و مبلمان شهری تدوین شود تا بتوان میزان همکاری دستگاهها در این زمینه را دقیق تر رصد کرد و الزامات اجرايي و تشويق و تنبيه بر اساس مصوبات جلسات شوراي فني و ..... نیز در نظر گرفته شود.

مروتی با تاکید بر لزوم نظارت دقیق از سوی دستگاهها از جمله نظام مهندسی ، شهرداری در حوزه مربوط به رعایت حقوق معلولین سالمندان و مناسب سازی محیط گفت :باید استانداردهاي مناسب سازي در نقشه هاي تيپ براي سازمان هاي مختلف و به خصوص بانك ها، سالن هاي ورزشي، مدارس، اماكن گردشگري و ... رعایت گردد.

شایان ذکر است که این جلسه؛ نخستین جلسه ستاد استانی مناسب سازی محیط و مبلمان شهری استان در سال جاری بود و ضمن آن نیز ، نماینده جامع معلولین استان به بیان خواسته ها و مسائل خود در خصوص امکانات و سالم سازی محیط پرداختند که معاون هماهنگی امورعمرانی دستورات لازم را به دستگاههای مرتبط از جمله سازمان بهزیستی ، دفتر فنی ، شهرداری و .... جهت کمک به حل سریعتر مشکلات آنان دادند.

دستگاههای اجرایی ملزم به رعایت و اجرای مناسب سازی محیط و مبلمان شهری اند

دستگاههای اجرایی ملزم به رعایت و اجرای مناسب سازی محیط و مبلمان شهری اند

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1591
  • کد خبر : 1072