عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » واگذاری فعاليت هاي صنعتي استان گلستان به صنعتگران


واگذاری فعاليت هاي صنعتي استان گلستان به صنعتگران

واگذاری فعاليت هاي صنعتي استان گلستان به صنعتگران

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: باید فعالیت های صنعتی استان به صنعتگران و همچنین بخش خصوصی واگذار شود.
مهندس "رضا مروتی" روز گذشته در آیین معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: امروز بزرگترین شهرك صنعتی خاورمیانه در كشور (شمس آباد) با یك سوم ظرفیت خود كار می كند و نیاز است نگاه جدی و ویژه به بخش خصوصی و صنعت داشته باشیم.
وی در ادامه تصریح كرد: همه صنعت كشور در نقاط خاص متمركز شده و این درحالی است كه استان های زیادی داریم كه پتانسیل فراوانی از نظر صنعت دارند.
وی اضافه كرد: در گلستان توجه فقط به سمت كشاورزی بوده و از نظر علمی و دانشگاهی نیز بیشتر روی این موضع تاكید شده است كه این حق استان نیست، زیرا ظرفیت های فراوانی در زمینه های مختلف داشته و نیاز است كه به این توانمندی ها توجه شود.
وی افزود: نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری وظیفه ما را در حوزه صنعت سنگین تر می كند زیرا بار زیاد اقتصاد بر دوش صنعت است.
وی آموزش صنعتی را نیاز اصلی استان دانست و گفت: نیاز است تا نیروهای صنعتی آموزش دهیم و نیروی انسانی صنعتی تولید كنیم.
معاون عمرانی استانداری گلستان اظهاركرد: صدور جوازهای صنعتی هم باید بررسی شود و بدون نگاه آمایشی مجوز ندهیم به خصوص در كمیسیون ماده ۸ تغییر كاربری های صنعت، زیرا به طور مثال مجوز كارخانه آرد داده می شود در شرایطی كه این مجوز بیش از ظرفیت تولید استان است.
وی خواستار توجه به شهرك های صنعتی استان نیز شد و گفت: باید شهرك های صنعتی پربار تر شود، در این شهرك ها كمبود اراضی نداریم و از نظر امكانات هم تجهیزات خوبی ارائه شده است.
مروتی مطالعات انجام شده در صنعت استان را دانشگاهی (آكادمیك) دانست و گفت: گلستان چهار اقلیم است و ظرفیت های زیادی دارد، اما هیچ كدام محقق نشده اند لذا نیاز است با برنامه ریزی استان را به سمت توجه به صنعت پیش ببریم.
وی اضافه كرد: صنایع موجود با ۳۰ درصد ظرفیت كار می كنند و تامین نقدینگی مشكل اصلی آنها است.
مروتی یاداور شد: بسیاری از استان های كشور مانند گلستان قابلیت استقلال از بودجه دولت را دارند و اگر مسوولیت های كشوری به این استان ها واگذار شود، می توانند بصورت مستقل توسعه یابند.


تأیید کننده خبر : fathi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1263
  • کد خبر : 109