عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاكيد معاون هماهنگي امور عمراني استاندار


تاكيد معاون هماهنگي امور عمراني استاندار

معاون عمراني استاندار گلستان در مراسم توديع و معارفه روساي سابق و جديد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهار داشت: نياز است نگرش به صنعت و تجارت تغيير كند و توجه جدي و ويژه به بخش خصوصي و صنعت داشته باشيم.

رضا مروتي تصريح كرد: نگاه مجموعه استانداري گلستان به بخش صنعت يك نگاه ويژه است و اعتقاد داريم كه حق صنعت‎گران در استان بيش از وضع فعلي است و براي اين امر نياز است يك نگاه با افق‎هاي جديد در ساختار صنعت در دستگاه‎هاي مسئول بوجود آيد.
وي ضمن تشكر از خدمات مديران قبلي اين تصريح كرد: متاسفانه در سال‎هاي گذشته سياست‎گذاري مناسب در حوزه صنعت انجام نشده است و ما فقط نبايد برنامه تعريف كنيم و با تغييرات انجام شده قطعا انتظار شرايط بهتر را داريم.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان خاطرنشان كرد: امروز اقتصاد و صنعت كشور در يك نقطه در كشور متمركز شده و اين در حالي است كه بسياري از استان‎ها پتانسيل هاي فراوان و ظرفيت‌هاي بالايي را براي تبديل شدن به قطب‎هاي اقتصادي را دارند.
مروتي با اشاره به شعار سال ۱۳۹۳ كه توسط مقام معظم رهبري تعيين شد ( اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملي و مديريت جهادي ) بيان كرد: وظيفه آحاد جامعه براي تحقق شعار سال بسيار سنگين شده و يكي از دلايل آن نيز تاكيد چندساله مقام معظم رهبري در حوزه اقتصاد است و بار زياد اقتصاد بر دوش صنعت است.
وي افزود: استان گلستان براي تحقق شعار سال ظرفيت‎هاي انساني بسيار بالايي دارد اما نياز است به همان ميزان كه بسترهاي آموزشي و نرم‎افزاري كه براي بخش كشاورزي در استان فراهم شده است براي صنعت نيز در نظر گرفته شود.

وي آموزش صنعتي را نياز اصلي استان دانست و گفت: بيشتر سهم دانشگاه ها به كشاورزي است و نياز است تا نيروهاي صنعتي آموزش دهيم و نيروي انساني صنعتي توليد كنيم.
مروتي افزود: بسياري از استان‎هاي كشور مانند گلستان قابليت مستقل شدن و خودگردان شدن را دارند و استان گلستان نيز اين قابليت را دارد كه خودش را از بودجه‎هاي دولت مستقل كند اما اين در شرايطي محقق مي‎شود كه پيكره مديريت در استان در اين حوزه اختيارات لازم را داشته باشد.
وي با اشاره به صدور جوازهاي صنعتي در استان تاكيد كرد: اين جوازها متاسفانه در گذشته بدون وجود آمايش درست در بخش‎هاي مختلف انجام شده و نياز است تا براي آينده يك نگرش جديد صورت گيرد و اين موضوع به همان ساختار گذشته خود يعني شركت شهرك‎هاي صنعتي واگذار شود زيرا به طور مثال مجوز كارخانه آرد داده مي شود در شرايطي كه اين مجوز بيش از ظرفيت توليد استان است.

معاون هماهنگي امورعمراني استاندار همچنين خواستار توجه به شهرك هاي صنعتي استان شد و گفت: بايد شهرك هاي صنعتي پربار تر شود، در اين شهرك ها كمبود اراضي نداريم و از نظر امكانات هم تجهيزات خوبي ارائه شده است و اين در شرايطي است كه در بخش تامين مالي واحدهاي صنعتي استان گلستان و ظرفيت صنعت‎گران در حال حاضر استان با ۳۰ درصد ظرفيت خود در حال فعاليت است و تامين نقدينگي مشكل اصلي آن ها است.
وي در پايان ابراز داشت: وظيفه رئيس جديد سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۳ سنگين است و از طرف ديگر شرايط بسيار مناسبي براي خدمت و انجام برنامه‎هاي گوناگون دارد زيرا وي از ابتداي سال اين مسئوليت را تحويل گرفته و به راحتي مي‎تواند برنامه‎هاي مد نظر مديريتي خود را پياده سازد كه انتظار هم مي‎رود در پايان سال شاهد نتايج مطلوب در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان باشيم.


تأیید کننده خبر : ghaeni
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1359
  • کد خبر : 120