عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشاغل دانش‎بنیان نجات‎بخش اشتغال و اقتصاد است

پدر علم «آی.‎تی» ایران:

مشاغل دانش‎بنیان نجات‎بخش اشتغال و اقتصاد است

مشاغل دانش‎بنیان نجات‎بخش اشتغال و اقتصاد است

پدر علم آی.‎تی ایران با اشاره به افزایش بازدهی مشاغل دانش‌بنیان تصریح کرد: تعهد می‎کنیم اشتغال 500 هزار نفر را با اجرای طرح مشاغل دانش‎بنیان در کشور ایجاد کنیم، اگر این طرح پیشرفت نکند، مقصر دولت است.

دکتر علی‎اکبر جلالی مراسم دهمین جشنواره تعاونی‎ها و کارآفرینان برتر استان گلستان اظهار کرد: هیچ اشتغالی بالاتر از مشاغل دانش‎بنیان نیست به طور متوسط بازدهی شرکت‎های خصوصی و دولتی 30 درصد است و 70 درصد تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی وجود دارد اما معضل بیکاری در کشور لمس می‎شود.

با روش‎های سنتی نمی‎توان جامعه را اداره کرد

 

مشاور استاندار گلستان در بخش آی‎تی با بیان اینکه زندگی بهتر در سایه برخورداری از مدیریت علمی و به‎روز رقم می‎خورد، تصریح کرد: با روش‎های سنتی نمی‎توان جامعه را اداره کرد اما این روش همچنان در کشور تداوم دارد.

جلالی افزود: هنوز در کشور بر علیه فضای مجازی صحبت می‎شود به جای اینکه راه‌کارهای مناسب داده شود و از فرصت‎ها به نحو شایسته بهره‎گیری شود.

وی استان گلستان را به ایرلند تشبیه کرد و گفت: مختصات استان گلستان شبیه ایرلند است که اگر سطح فکری ایرلند را با گلستان مقایسه کنیم استان گلستان در مرتبه بالاتری قرار دارد اما دلیل پیشرفت آنها در مقایسه با استان گلستان در این است که آنها با استفاده از علم و به صحنه درآوردن علم به عمل به موفقیت رسیدند.

جهانی شدن لازمه پیشرفت و ترقی است

پدر علم آی‎تی ایران با بیان اینکه اقتصاد جهان حالت سینوسی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد چین افت کرده است و جهان دچار زحمت شده چرا که اقتصاد چین، اقتصاد چین نیست و اقتصاد آمریکاست، دنیا یاد گرفته که باید تعامل کرد و از فرصت‎های اقتصادی بهره برد.

جلالی به چرایی ورود صنعت خودرو آمریکا به ایران افزود: تا سال 2020 قرار است 30 میلیون خودروی بدون راننده در خیابان‎ها تردد کنند آنها برای اینکه خط تولیدشان را نمی‎خواهند دور بریزند مجبور هستند بازار خود را در کشورهایی از جمله ایران پیدا کنند.

وی جهانی شدن را لازمه پیشرفت و ترقی خواند و گفت: جهانی شدن علاوه بر اثرات مثبت دارای اثرات منفی نیز است، باید در چارچوب شعائر دینی و اسلامی حرکت کنیم اما این مسائل نباید مانع پیشرفت کشور شود.

پدر علم آی‎تی ایران با اشاره به اینکه در استان گلستان کار جدیدی در حوزه آی‎تی آغاز شده است، اظهار کرد: مشکل تعاونی‎ها پول نیست، امروز تعاونی باید بتواند محصول خود را به جهان بفروشد اگر میدان عباس‌علی محل فروش تولیدات باشد قطعا تولیدکننده شکست خواهد خورد.

جلالی با اشاره به اینکه 4.5 میلیون دانشجو و فارغ‎التحصیل بیکار در کشور وجود دارد، گفت: استان گلستان برای حل مشکل بیکاری مبادرت به طرح کارورزی و مشاغل دانش‎بنیان کرد، این طرح در شورای تحول استان تصویب و در شورای اداری نیز مصوب شد 5 هزار نفر در استان گلستان در سامانه ثبت‎نام کرده و راستی‎آزمایی شدند تعداد 2 هزار و 202 نفر مدرک دانش‎بنیان دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در ایران هیچ پروژه‎ای جز طرح کارورزی مشاغل دانش‎بنیان استان گلستان در راستای ایجاد اشتغال انجام نشده است، گفت: دولت فکر می‎کند اشتغال یعنی پول، درحالی که این‌طور نیست باید نیروی انسانی دانش‎بنیان تربیت کنیم تا نیاز بازار را شناسایی کند، دولت از ترس بیمه، وارد پروژه اشتغال نمی‎شود.

 

اشتغال 500 هزار نفر در کشور را تعهد می‎کنیم

پدر علم آی‎تی ایران گفت: تعهد می‎کنیم اشتغال 500 هزار نفر را با اجرای طرح مشاغل دانش‎بنیان در کشور ایجاد کنیم، اگر این پروژه پیشرفت نکند مقصر دولت است به دلیل اینکه تلاش خود را برای به ثمر نشاندن آن انجام دادیم.

جلالی گفت: میلیاردها تومان سرمایه در ادارات و سازمان‎های استان گلستان وجود دارد که وارد گردش اقتصادی نشده که اگر این سرمایه به چرخه اقتصادی وارد شود اتفاقات خوشایندی در رونق اقتصادی ایجاد می‎شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 1037
  • کد خبر : 12465