عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولویت های کاری مشاوران جوان فرمانداری ها

مشاور استاندار تشریح کرد:

اولویت های کاری مشاوران جوان فرمانداری ها

اولویت های کاری مشاوران جوان فرمانداری ها

 مشاور استاندار گلستان در امور جوانان، در دیدار با مشاوران جوان فرمانداری ها، اولویت های کاری مدنظر را تشریح کرد.

مشاور استاندار گلستان گفت: انتظار ما از مشاوران جوان فرمانداری ها، تلاش در جهت بهبود شاخص های مرتبط با جوانان و ایجاد زمینه لازم برای استفاده از ایده ها و نظرات کاربردی جوانان در مسیر توسعه شهرستان است.

علی نصیبی افزود: نمی خواهیم مسئولیت مشاوران جوان، بدل به پستی کلیشه ای و تشریفاتی شده و تنها کاربرد آن افزوده شدن یک عنوان به رزومه افراد باشد بلکه از مشاوران براساس شرح وظایف، کار می خواهیم.

وی افزود: مشاوران جوان فرمانداری ها، نماینده جوانان شهرستان بوده و می بایست به شایستگی قشرهای مختلف جوانان اعم از نخبگان، دانشگاهیان، هنرمندان، اهل فرهنگ، فعالان اقتصادی، کارجویان، و ... را نمایندگی کنند.

مشاور استاندار در امور جوانان افزود: مشاور جوان فرمانداری علیرغم محدودیت های امکانات و اعتبارات، می بایست هنر استفاده حداکثری از منابع حداقلی را به نمایش بگذارد.

علی نصیبی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تشکیل شورای راهبردی جوانان در سطح شهرستان ها تاکید کرد و گفت: شایسته است مشاور جوان فرماندار با انتخاب جوانان شایسته و اهل نظر در زمینه های گوناگون، این شورا را شکل داده تا با مشارکت و همفکری جمعی، امور مربوط به جوانان شهرستان را پیش برد.

وی اظهار داشت: مشاوران جوان فرمانداری ها می بایست برای اقشار مخاطب خود در گروه های مختلف جوان، اعم از روستائیان، بانوان، دانشجویان، فعالان فرهنگ و هنر، ورزشکاران، و ... برنامه ارائه نمایند.

مشاور استاندار خاطرنشان کرد: با حضور مشاور جوان ادارات مختلف شهرستانی، شورای اداری جوانان شهرستان شکل می گیرد.

علی نصیبی اظهار داشت: مشاوران جوان فرمانداری ها می بایست یاور فرمانداران در مسیر توسعه شهرستان های استان باشند و از این رو شایسته است در تدوین سند توسعه شهرستان ها از نظرات جوانان صاحبنظر و اهل اندیشه استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ملاک عمل ما می بایست قانون و مقررات جاری کشور بوده و در راستای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید به عنوان دولت برآمده از رای مردم و مورد حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، می بایست همکاری و هماهنگی لازم را با استاندار محترم و به تبع آن فرمانداران داشته باشیم.

مشاور استاندار گلستان یادآور شد: انتظارات و مطالبات از مشاورین جوان فرمانداری ها می بایست منطقی باشد. آنان هیچ اعتبار مالی در اختیار نداشته و بیشتر می بایست سیاستگذار، برنامه ریز و تسهیل کننده باشند.

علی نصیبی گفت: بسیاری از اموری که امروز به عنوان انتظار بیرونی از مشاوران جوان درخواست می شود در حیطه وظایف دستگاه ها و نهادهای مختلف است.

وی متذکر شد: ستاد ساماندهی جوانان با حضور ادارات و نهادهای مختلف و به دبیری اداره کل ورزش و جوانان در سطح استان  و به تبع آن در شهرستان ها فعال بوده که بسیاری از امور مرتبط با جوانان در سطح آن ستاد بحث و بررسی شده و جهت آن اتخاذ تصمیم می شود.

مشاور استاندار گلستان یادآور شد: یکی از تاکیدات مستمر دکتر صادقلو استاندار محترم، تسهیل در بحث اشتغال جوانان می باشد. در این بین انتظار است مشاورین جوان فرمانداری ها به سهم خود، با شناخت ظرفیت های ادارات و نهادهای خدمات رسان و اطلاع از ظرفیت های بازار کار، مشاور خوبی برای جوانان شهرستان در زمینه هدایت شغلی باشند.

علی نصیبی اظهار داشت: با همکاری مثبت مهندس تیرانداز مدیر کل فنی و حرفه ای استان، حوزه مشاور جوان استانداری و آن اداره کل همکاری خود را آغاز کرده اند و به تبع این آغاز همکاری با هماهنگی های صورت گرفته، در سطح شهرستان ها نیز مشاورین جوان فرمانداری ها می بایست زمینه ارتقای فرهنگ مهارت آموزی جوانان از طریق فنی و حرفه ای را فراهم کنند.

وی افزود: در روزها و هفته های آینده نیز با همکاری دیگر ادارات و دستگاه ها، همکاری در دیگر بخش ها را آغاز می نمائیم و به تبع آن مشاورین جوان فرمانداری ها می توانند از ظرفیت آن دستگاه ها در سطح شهرستان به منظور خدمت رسانی بیش از پیش به جوانان استفاده نمایند.

مشاور استاندار در امور جوانان همچنین در بخش دیگری از سخنانش، خواستار تلاش در جهت تشویق جوانان به راه اندازی سازمان های مردم نهاد و نیز توانمندسازی این سازمان ها شد.

علی نصیبی گفت: بسیاری از افراد موفق امروز جامعه، از دل تشکل های مردم نهاد دیروز بیرون آمده اند لذا با توجه به وظیفه مندی ادارات ورزش و جوانان در تسهیل امور مربوط به تشکل های جوانان، ضرورت دارد با هماهنگی آن اداره در این راستا اقدام شود.

وی اظهار داشت: ترغیب جوانان به فعالیت های اجتماعی، ارتقا توانمندی های فرهنگی و ... می بایست از دیگر موضوعات مورد نظر مشاورین جوان فرمانداری ها باشد.

مشاور استاندار در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تلاش در جهت نشاط اجتماعی جوانان تاکید کرد و گفت: ایجاد زمینه لازم جهت ارتقا شادابی فکری و روحی و جسمی جوانان، می بایست مدنظر مسئولان باشد.

وی در پایان گفت: عملکرد مشاورین جوان فرمانداری ها به صورت مستمر و در دوره های زمانی مشخص ارزیابی می شود.


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 3977
  • کد خبر : 1258