عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارزیابی مشاوران جوان فرمانداری های استان گلستان آغاز شد

با هدف پویایی بیشتر، ایجاد رقابت مثبت و معرفی برترین ها:

ارزیابی مشاوران جوان فرمانداری های استان گلستان آغاز شد

مشاور استاندار از ارزیابی فعالیت های شش ماهه نخست مشاوران جوان فرمانداری های استان گلستان خبر داد.

علی نصیبی گفت: این ارزیابی با هدف ایجاد رقابت مثبت بین مشاوران جوان فرمانداری ها، پویایی بیشتر، معرفی مشاوران موفق، و ... در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در اواخر سال 93، کمیته ارزیابی و هم اندیشی مشاوران جوان فرمانداری های استان با حضور ده نفر از جوانان فعال و صاحبنظر یا افراد با تجربه دارای سابقه فعالیت در حوزه جوانان شکل گرفت که اعضای کمیته مذکور در اولین گام و پس از آشنایی با فعالیت صورت گرفته مشاوران در سال 93، پس از برگزاری هفت جلسه، عناوین و شاخص های ارزیابی مشاوران جوان فرمانداری ها را در یازده عنوان و 38 شاخص براساس شرح وظایف ابلاغی مشاوران، تعیین کردند.

مشاور جوان استاندار گفت: در گام بعدی در جلسات برگزار شده کمیته ارزیابی و هم اندیشی، مشاوران جوان فرمانداری های استان به صورت جداگانه در نشست های کمیته حضور یافته و ضمن ارائه فعالیت های صورت گرفته گذشته، برنامه های سال 94 خود را نیز تشریح کردند و سپس اعضای کمیته به نقد برنامه ها، بیان پیشنهادات و ارائه راهکارها در جهت پویایی و اثرگذاری بیش از پیش حوزه مشاوران جوان فرمانداری ها پرداختند.

رئیس حوزه مشاوران جوان استان اظهار داشت:  براساس برنامه ریزی انجام شده، مقرر شد ارزیابی شش ماهه نخست مشاوران جوان فرمانداری ها در انتهای شهریور، ارزیابی سه ماهه سوم سال در انتهای آذر و ارزیابی سه ماهه چهارم در انتهای اسفند برگزار شود.

علی نصیبی خاطرنشان کرد: پنجاه درصد از سقف 100 درصد امتیاز سال 94 مشاوران جوان فرمانداری ها، مربوط به ارزیابی شش ماهه نخست است که هم اکنون در حال برگزاری است.

وی متذکر شد: در هر یک از ارزیابی های سه ماهه سوم و سه ماهه چهارم، وضعیت 25 درصد از امتیازات مشخص می شود.

مشاور جوان استاندار گفت: هر چند امتیازات هر مرحله با یکدیگر جمع و در پایان سال 94 مشاوران جوان برتر و نیز ... فرمانداری ها مشخص می شوند، اما در هر مرحله ارزیابی نیز معرفی برترین مشاوران جوان فرمانداری ها را خواهیم داشت. هر شهرستانی که در ارزیابی هر مرحله شرکت نکند امتیاز آن مرحله دیگر شامل حال آن نخواهد شد.

رئیس حوزه مشاوران جوان استان اظهار داشت: در ارزیابی ها، مشاوران جوان فرمانداری ها عملکرد خود را به وسیله پاورپوینت و براساس مستندات مشهود ارائه می کنند.

علی نصیبی گفت: مطمئنا ارزیابی علاوه بر آنکه سبب شناخت مشاوران جوان فرمانداری ها از وضعیت عملکرد خود می شود، سبب ساز رقابت مثبتی برای انجام بهتر وظایف توسط آنان نیز شده است.

مشاور جوان استاندار در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: هر چند مشاوران جوان فرمانداری ها به صورت داوطلبانه و افتخاری مشغول فعالیت بوده و از اعتبار مالی و نیز نیروی انسانی مشخص جهت انجام فعالیت بی بهره هستند اما در برخی شهرستان ها، عملکرد بسیار مثبت و تاثیرگذاری داشته اند که این موضوع نشانگر ظرفیت بالای حوزه مذکور است.

علی نصیبی گفت: با توجه به نگاه مثبت دکتر صادقلو استاندار گلستان به مجموعه مشاوران جوان و رویکردهای کلان دولت تدبیر و امید، امیدواریم این نگاه به همه ارکان مدیریتی از مرکز و ادارات کل تا دورترین شهرستان ها و ادارات تابعه، تسری یافته و بیش از پیش شاهد نقش آفرینی جوانان توانمند و صاحبنظر باشیم.

رئیس حوزه مشاوران جوان استان ضمن تشکر از حمایت های فرمانداران از فعالیت شبکه مشاوران جوان در شهرستان ها، با توجه به تاثیرگذاری عملکرد آنان در پویایی مجموعه، توانمندسازی جوانان و استفاده از ایده ها و راهکارهای کاربردی جوانان صاحبنظر در مسیر توسعه شهرستان، خواستار افزایش بیش از پیش حمایت ها شد.

وی متذکر شد: هر چند که انتظارات از مجموعه مشاوران جوان می بایست براساس داشته های آنان باشد اما امیدواریم مشاوران با رویکرد مشارکت جویانه از ظرفیت های حداقلی استفاده حداکثری را برای ایجاد زمینه جهت تاثیرگذاری جوانان داشته باشند.

علی نصیبی متذکر شد: مشاوران جوان فرمانداری ها باید با پویایی افزون در جهت سازماندهی جوانان صاحبنظر در کمیته ها و شوراها و کارگروه های تخصصی اقدام کرده و از یاد نبرند که این مجموعه افراد پویا و باانگیزه و پرتلاش و مشورت پذیر را می طلبد.

مشاور جوان استاندار گفت: هر یک از وظایف گسترده مربوط به جوانان متولی خاص خود را در بین دستگاه ها دارد و وظیفه مشاوران جوان، ایجاد بستر لازم جهت ارائه ایده ها و راهکارهای کاربردی جوانان در حوزه های مختلف و به تبع آن توانمندسازی جوانان و پرورش مدیران فردا است.

علی نصیبی گفت: در پانزده ماهه گذشته علیرغم محدودیت ها و ... سعی کرده ایم نهایت تلاش را در جهت معرفی بیش از پیش جایگاه مشاوران جوان و ظرفیت های جوانان داشته باشیم.

وی در پایان از تلاش های اعضا کمیته ارزیابی و هم اندیشی مشاوران جوان فرمانداری ها به عنوان یکی از ارکان شبکه مشاوران جوان استان تشکر کرد.

لازم به ذکر است در اولین روز ارزیابی، عملکرد مشاوران جوان فرمانداری های آزادشهر، ترکمن و مینودشت براساس گزارش اجمالی ارائه شده براساس مستندات، مورد بررسی قرار گرفت.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : javan
  • بازدید : 1195
  • کد خبر : 12656