عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای اولین بار سرشماری کشاورزی به صورت الکترونیکی اجرا می شود

مدیرکل آمار واطلاعات وGIS استانداری گلستان :

برای اولین بار سرشماری کشاورزی به صورت الکترونیکی اجرا می شود

  مدیرکل آمار واطلاعات وGIS استانداری گلستان گفت: برای اولین بار سرشماری عمومی کشاورزی سال 93 به صورت الکترونیکی و با استفاده از تبلت اجرا می شود.

محمد دودانگی در اولین جلسه ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان که با حضور استاندارگلستان برگزارشد،افزود: سرشماری عمومی کشاورزی 1393 به عنوان چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور است که بطور معمول هر 10 سال یکبار در کشور انجام می شود.

وی افزود: سرشماری کشاورزی یکی از بزرگترین طرح های آماری ملی است که در سراسر کشور و به صورت همزمان به مرحله اجرا گذاشته می شود و مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز را برای برنامه ریزی های کشاورزی طی سال های بعد فراهم می آورد.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان بیان کرد: هدف از اجرای طرح شمارش همه بهره برداران کشاورزی کشور و استان و ثبت خصوصیات هر یک به طور جداگانه است.

وی ادامه داد: از سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات گرانبهایی در زمینه اطلاعات پایه ای و ساختار بخش کشاورزی حاصل می شود که موارد استفاده مهمی دارد.

به گفته وی؛ سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی طرحهای توسعه کشاورزی و روستایی، به بررسی دقیق این اطلاعات نیازمند است.

مدیرکل آمار واطلاعات وGIS استانداری گفت: در کشور ما اولین سرشماری کشاورزی در سال 1352 با کسب اطلاعات مورد نظر برای هر یک از آبادی های کشور از طریق مصاحبه با مطلعین آبادی ها به اجرا در آمد.

وی اضافه کرد: پس از آن در سالهای 1367، 1372 و 1382 سرشماری عمومی کشاورزی با کسب اطلاعات مورد نظر برای هر یک از بهره برداریهای کشور از طریق مصاحبه با بهره بردار انجام شده است.

دودانگی تاکید کرد: انجام کلیه امور اطلاع رسانی در سطح استان و شهرستان ها باید با هماهنگی مسئول روابط عمومی و تبلیغات سرشماری استان صورت پذیرد.

وی به طور تقریبی حجم و محدوده کار را در استان اینگونه اعلام کرد: بهره برداران کشاورزی 140هزار و40نفر ، تعداد خانوار 330 هزار و 174 خانوار ، تعداد بلوكهاي شهري 4 هزار و 311 بلوک و تعداد آباديها هزارو پنجاه آبادی می باشد.

مدیرکل آمار واطلاعات وGIS استانداری افزود: تعداد شهرهای در سرشماری 26 شهر غیر منتخب و 3 شهر گرگان،گنبد کاووس وعلی آباد به عنوان شهرهای منتخب اعلام شده است.

دودانگی یادآورشد: در سرشماری عمومی کشاورزی سال 93 در استان گلستان ؛ تعداد 180 نفر امارگیر و 420 نفر به عنوان عوامل اجرایی در 181 حوزه با مراجعه به کشاورزان و بهره برداران آمار واطلاعات مربوطه را جمع اوری می کننند.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان تاکید کرد: این آمار واطلاعات کاملا محرمانه است و به صورت فردی در اختیار هیچ نهادی قرار نمی گیرد.

سرشماری کشاورزی عمومی سال 93 همزمان با سراسر کشور در استان گلستان از پنجم مهرماه آغاز و به مدت 43 روز ادامه دارد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .