عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرزندان ملت به پشتوانه بسیج در دیپلماسی خارجی رفتاری مقتدرانه دارند


فرزندان ملت به پشتوانه بسیج در دیپلماسی خارجی رفتاری مقتدرانه دارند

استاندارگلستان : فرزندان ملت به پشتوانه بسیج در دیپلماسی خارجی رفتاری مقتدرانه دارند.

استاندار گلستان گفت: اگر امروز فرزندان این مملکت در عرصه دیپلماسی خارجی عزت‎مندانه با دنیا مذاکره می‎کنند به پشتوانه بسیج و این ملت بسیجی است.

دکتر "حسن صادقلو" صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج در محوطه استانداری گلستان اظهار داشت: مروری بر تاریخ کشور و صحنه‎های بزرگ فداکاری و ایثار بسیج در هشت سال دفاع مقدس، می‎تواند سند روشن تعبیر بسیج به عنوان هدیه خدا و کلید طلایی ملت ایران باشد.
وی خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی بسیج همان ملت است و ملت همان بسیجی است.
صادقلو با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از بسیج افزود: همه این تعابیر نشان می‎دهد که بسیج منحصر به یک دوره تاریخی خاص نیست، بلکه مستمر و جاری است.
وی ادامه داد: آغاز پیدایش بسیج از عرش و بنایش بر آن استوار است و استمرار او تا اتصال به حکومت دادگستر امام منتظران، مهدی(عج) است.
استاندار گلستان با اشاره به شکل‎گیری بسیج پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در زمانه ما بسیج محصول یک انسان الهی است که در یک برهه حساس از تاریخ ملت ایران پایه گذاری شد که یقینا این کار بزرگ طرحی راهبردانه، هوشمندانه و زمان‎شناسانه بود.
صادقلو ادامه داد: بسیج در دفاع مقدس با دو بال شهادت و پیام‎رسانی، هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد و آن را به سرمنزل مقصود رساند.

وی با تاکید بر این مطلب که هنوز نسبت به منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه بسیج عمل نشده است متذکر شد: باید این دو دیدگاه در باره بسیج استخراج شود و در به‎کارگیری از تعابیری که این دو بزرگوار استفاده کرده‎اند متمرکز شد، چرا این این تعابیر به هیچ وجه فرمایشی و تعارفی نیستند.
صادقلو با اشاره به تعبیر امام (ره) مبنی بر این که «بسیج شجره طیبه الهی است» اذعان داشت: این سخن از یک تفسیر قرآنی انتخاب شده است و بسیج را همانند شجره طیبه‎ای قلمداد کرده، که ریشه در زمین دارد و با رابطه خاص با حضرت احدیت هیچ تندبادی آن را متزلزل نخواهند کرد.
وی ادامه داد: ریشه این درخت طیبه در عرش بنیان دارد و اینجاست که می‎توان وجه زمین و آسمانی برای بسیج و تفکرات بسیجی قایل شد.
استاندار گلستان با اشاره به دیگر تعبیر امام (ره) مبنی این موضوع که «بسیج مدرسه عشق است» خاطرنشان کرد: این مدرسه عشق در عرصه هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد و در رشادت‎ها و رفتار عاشقانه بسیجیان با حضرت دوست تجلی پیدا کرد.
صادقلو اضافه کرد: نگاه امام (ره) از بسیج یک مدل کربلایی است، آنجا که آنان جلوه های نور بودند و توفیق داشتند در مسیر فرمان‎برداری از ولی خود عاشقانه مسیر قرب‎الهی را طی کنند.
وی با اشاره به ادبیات مقام معظم رهبری در باره بسیج گفت: در این ادبیات ارزشمند «بسیج به مثابه ارتش عظیم مکتبی و مردمی است» که می‎توان از آن به عنوان مکتبی‎ترین و مردمی‎ترین نیروی مقاومت جهانی نام برد.
صادقلو تصریح کرد: اگر امروز فرزندان این مملکت در عرصه دیپلماسی خارجی عزت‎مندانه و قدرت‎مندانه با دنیا مذاکره می‎کنند، به پشتوانه بسیج و این ملت بسیجی است.
وی خطاب به بسیجیان حاضر در صبحگاه متذکر شد: باید بدانید شما سرباز اسلام هستید و یک سرباز اسلام باید اسلام را بشناسد و به دستورات الهی عمل کند.
استاندار گلستان یادآور شد: حضورتان را به عطر دلنواز قرآن کریم معظم بیارایید، چرا قرآن منشا و سربرگ منطق و دانایی است.
صادقلو ابراز امیدواری کرد: بسیجیان با برداشتن گام در مسیر الهی، همچنان در عرصه‎های سرنوشت‎ساز ایران اسلامی نافذ و تاثیرگذار باشند.

تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1613
  • کد خبر : 140